تلاش رسانه‌های عبری نشر روایات متناقض درباره ترور السنوار

تلاش رسانه‌های عبری نشر روایات متناقض درباره ترور السنوار

رژیم صهیونیستی با ارائه روایت‌های متناقض از شهادت یحیی السنوار، رهبر حماس، در تلاش است تا یک داستان پیروزی خلق کند و جایگاه خود را در میان افکار عمومی صهیونیستی تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، از زمان اعلام شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، رژیم صهیونیستی سعی کرده است روایت خود را از نحوه کشته شدن او تغییر دهد تا به دنبال یک داستان پیروزی باشد که تصویری مثبت از خود در میان صهیونیست‌ها و جامعه بین‌المللی ترسیم کند.

بر اساس گزارش‌های صهیونیستی، روایت‌های متعددی در مورد چگونگی وقوع این حادثه ارائه شده است.

رسانه‌های صهیونیستی و ارتش این رژیم تلاش کرده‌اند تا داستانی منسجم از کنترل و موفقیت ارائه دهند، در حالی که حقایق نشان از تناقضات و تغییرات مداوم در این روایت‌ها دارد.

صهیب العصا در گزارشی برای الجزیره روایت‌های پی‌درپی رژیم صهیونیستی از حادثه شامگاه چهارشنبه ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴ را بررسی کرد.

این روایت‌ها با اعلام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در پلتفرم «ایکس» مبنی بر کشته شدن رهبر حماس در رفح، واقع در جنوب نوار غزه، آغاز شد.

اما بعد از ۲۴ ساعت، ارتش این رژیم توانست هویت فرد مورد نظر را شناسایی کند، موضوعی که پرسش‌هایی در مورد نحوه اجرای عملیات و اثربخشی آن مطرح می‌کند.

در حالی که یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، و رونین بار، رئیس سازمان امنیت داخلی (شاباک)، به محل حادثه رفتند، هیچ جزئیاتی از آنچه ساعات قبل رخ داده بود، در دسترس نبود.

اما تصاویری که در پلتفرم‌های صهیونیستی در تلگرام منتشر شد، السنوار را در حالت کشته نشان داد، و همین امر رسانه‌های صهیونیستی را به این باور رساند که او در درگیری و تبادل آتش کشته شده است.

با این حال، رژیم صهیونیستی تلاش کرد تا از انتشار تصاویر جلوگیری کرده و به جای آن، ویدئوهایی منتشر کند که ادعا می‌کرد عملیات تعقیب السنوار طی یک سال گذشته را مستند کرده است، و سعی داشت بر این عملیات رنگ و بوی دراماتیک ببخشد.

در تحولی دیگر در روایت ارتش، اعلام شد که السنوار در تونلی مخفی نشده بود، بلکه در جریان یک درگیری مسلحانه با نیروهای صهیونیستی کشته شد.

ارتش رژیم صهیونیستی سپس اعتراف کرد که السنوار همراه با دو نفر از همراهانش کشته شده است، اما روایت بعدی نشان داد که آن سه نفر از خانه‌ای که در آن مخفی شده بودند، پراکنده شده بودند.

یکی از همراهان سنوار که در این درگیری کشته شد، محمود حمدان، فرمانده گردان تل السلطان بود. رژیم صهیونیستی قبلاً در ۱۰ سپتامبر اعلام کرده بود که او را ترور کرده است، یعنی پنج هفته قبل از این درگیری.

رژیم صهیونیستی تنها پس از اعلام حماس از حضور حمدان با السنوار مطلع شد، و این مسئله شکاف‌هایی در اطلاعات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را برملا کرد.

شبکه ۱۲ صهیونیستی ویدئویی ۳ دقیقه‌ای منتشر کرد که بخشی از درگیری ۶ ساعته را نشان می‌داد، اما این ویدئو شامل صحنه‌های دراماتیک اغراق‌آمیز بود.

در این ویدئو، نظامیان صهیونیستی به سمت خانه‌ای که السنوار در آن پناه گرفته بود، بدون هیچ مقاومتی از سوی فلسطینیان پیشروی کردند.

در حالی که رژیم صهیونیستی معمولاً از قدرت نظامی بیش از حد مانند تخریب کامل محله‌ها یا شلیک موشک به ساختمان‌ها، در این گونه عملیات‌ها استفاده می‌کند، در این ویدئو چنین صحنه‌هایی به نمایش گذاشته نشد، و این موضوع پرسش‌هایی را در مورد صحت آن برانگیخت.

در تلاشی دیگر برای تخریب چهره السنوار پس از شهادتش، ارتش رژیم صهیونیستی ویدئوهایی منتشر کرد که ادعا می‌کرد السنوار و خانواده‌اش را پیش از عملیات ۷ اکتبر در حال پناه‌گیری در یک تونل مستحکم نشان می‌دهد. و ارتش این رژیم او را به ترک فلسطینیان و رها کردن آن‌ها به سرنوشت خود متهم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین جزئیات بیشتری در مورد «زندگی لوکس» السنوار ارائه داد و مدعی شد که او مقدار زیادی پول نقد در مخفیگاه خود داشته است.

با وجود تمام این روایت‌های متناقض، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی هنوز در تلاش است تا یک داستان منسجم از نحوه شهادت السنوار ارائه دهد، اما ناظران صهیونیستی معتقدند که این روایت‌های متضاد ممکن است شهادت السنوار را به نمادی از پایداری و مقاومت تبدیل کند.

کد خبر 6265062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha