در کنفرانس مطبوعاتی مشترک؛

پوتین: افزایش تجارت میان روسیه و چین ادامه دارد+ فیلم

پوتین: افزایش تجارت میان روسیه و چین ادامه دارد+ فیلم

رئیس جمهور روسیه در حاشیه نشست کشورهای عضو «بریکس» در دیدار با رئیس جمهور چین گفت: مسکو و پکن علیرغم تأثیرات منفی خارجی، همچنان به افزایش تجارت میان دو کشور ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، مذاکرات میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در کازان واقع در روسیه در حاشیه نشست کشورهای عضو «بریکس» آغاز شد.

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای چینی خود گفت: روابط روسیه و چین نمونه ای از روابطی است که باید میان کشورها وجود داشته باشد. روسیه و چین علیرغم تأثیرات منفی خارجی، همچنان به افزایش تجارت میان دو کشور ادامه می دهند.

«ولادیمیر پوتین» در این خصوص ادامه داد: پروژه های مشترک روسیه و چین در حوزه های حمل و نقل، انرژی و کشاورزی با موافقیت در حال اجرایی شدن است. روسیه در جریان ریاست خود در بریکس، هر آنچه که می توانست برای تقویت این گروه انجام داده است.

از سوی دیگر، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با پوتین گفت: روابط روسیه و چین در ۱۰ سال گذشته در برابر شرایط بی‌سابقه ای مقاومت کرده است. روابط چین و روسیه علیه کشورهای ثالث نیست.

رئیس جمهور چین گفت: «بریکس» ساز و کاری برای ایجاد نظام جهانی چندقطبی است. چین از فعالیت های روسیه در چارچوب ریاست این کشور در «بریکس» قدردانی می کند. هیچ تحول و رخدادی در عرصه بین المللی نمی تواند روابط چین و روسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

کد خبر 6265460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha