۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴

سرکنسول ترکیه در تبریز مطرح کرد؛

آذربایجان شرقی پایگاه گسترش روابط ایران و ترکیه

آذربایجان شرقی پایگاه گسترش روابط ایران و ترکیه

تبریز- سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز گفت: آذربایجان شرقی پایگاه گسترش روابط ایران و ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با حضور در استانداری آذربایجان شرقی، انتصاب بهرام سرمست به سمت استاندار را تبریک گفت و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به روابط مهم و استراتژیک ایران و ترکیه در طول تاریخ، گفت: آذربایجان شرقی همواره یک پایگاه مهم برای گسترش روابط دو کشور بوده است.

سرمست با تاکید بر همکاری کامل استانداری با سرکنسول‌گری ترکیه در تبریز، گفت: ما آماده همکاری در زمینه شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تبادل هیأت‌های تجاری هستیم و امیدوارم نقش شما هم روزبه‌روز بیشتر شود.

وی با اشاره به زمینه‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی به‌ویژه شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، شهرک‌های صنعتی و منطقه آزاد ارس، گفت: سرمایه‌گذاران ما آماده‌اند در ترکیه سرمایه‌گذاری و تجارت کنند و در مقابل علاقمندیم سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را هم جذب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای تنظیم و گسترش روابط، هم کنسول‌گری و هم استانداری باید نقش خود را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: در دولت دکتر پزشکیان، دوره جدیدی از روابط ایران و ترکیه با یک نگرش جدید آغاز شده و پیوندهای دو کشور در زمینه‌های مختلف می‌تواند افزایش یابد.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم به سابقه تاریخی دوستی و همسایگی و ارزش‌های مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها مهم است و ما آماده‌ایم تمام توان خود را در گسترش این روابط به کار بگیریم.

چتین تانر با بیان اینکه اراده دو کشور برای توسعه روابط در سطح بالایی است، افزود: زیرساخت‌ها و سازوکارهای گسترش روابط ایجاد شده و می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود در این راستا کمک بگیریم.

وی با اشاره به پیوند خواهرخواندگی تبریز و استانبول، گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در راستای استفاده از این ظرفیت انجام شده، اما مهم است که این فعالیت‌ها استمرار داشته باشد.

سرکنسول ترکیه در تبریز ادامه داد: در سال ۲۰۱۸ که تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، فعالیت‌های مشترکی داشتیم و در سال ۲۰۲۵ که به‌عنوان سال فرهنگی ایران و ترکیه نامگذاری شده، باید بتوانیم این فعالیت‌ها را ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به موفقیت در توسعه روابط، باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم که در این راستا به ارتباط با استانداری و سایر سازمان‌ها نیاز داریم.

سرکنسول ترکیه همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس استان‌های هم‌مرز ایران و ترکیه، گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه توسعه تجارت مرزی و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور نقش مهمی بر عهده دارد.

وی در پایان از استاندار آذربایجان شرقی برای شرکت در جشن یکصد و یکمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه در سرکنسول‌گری این کشور در تبریز دعوت کرد.

کد خبر 6266207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha