۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱

همایش تخصصی جزایر سه‌گانه ایرانی در دانشگاه علامه برگزار می‌شود

همایش تخصصی جزایر سه‌گانه ایرانی در دانشگاه علامه برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: همایش ملی «چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی جزایر سه‌گانه و تقویت وفاق منطقه‌ای با همسایگان» در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شجاع احمدوند سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی در شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور، از برگزاری همایش ملی «چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی جزایر سه‌گانه و تقویت وفاق منطقه‌ای با همسایگان» در این دانشگاه خبر داد.

سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی گسترش برنامه‌های اجتماعی را از برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: آموزش در برنامه‌ریزی‌ها مظلوم واقع شده باشد اما از اهمیت آموزش کاسته نشده بلکه فراتر هم رفته است.

وی به بیان اهمیت آموزش در مراکز دانشگاهی پرداخت و تاکید کرد: معتقدیم بدون پژوهش، آموزش می‌میرد اما بدون آموزش اصلا پژوهشی به وجود نخواهد آمد، تمام این موارد متاخر بر آموزش است.

احمدوند با بیان اینکه علوم انسانی با وجود همه شعارها همچنان مظلوم واقع شده است، ابراز امیدواری کرد که در این دوره با مدیریت دکتر سیمایی وزیر علوم که خود از استادان علوم انسانی هستند، توجه بیشتری به این حوزه شود.

وی درخصوص اهمیت علوم انسانی توضیح داد: در همه دنیا، علم در قالب یک سازمان نهادینه شده است که این سازمان از دو بخش شالوده‌گذاری در حوزه مهندسی و فنی و بخش دوم غایت‌گذاری به وسیله علوم انسانی است. علوم انسانی سازمانی است که علم را در جامعه غایت‌گذاری می‌کند.

سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه گفت: به دنبال بالا گرفتن ادعاهای نادرست درباره مالکیت جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) در ماه‌های اخیر و با توجه به مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان در زمینه بررسی مسائل روز، تحلیل شرایط و ارائه راهکارهای کارآمد و علمی با هدف افزایش امنیت و فراهم ساختن زمینه توسعه و پیشرفت، دانشگاه علامه‌طباطبائی، به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی در غرب آسیا، همایشی ملی با هدف هم‌اندیشی درباره چشم‌انداز توسعه اقتصادی و اجتماعی جزایر سه‌گانه و تقویت وفاق منطقه‌ای با همسایگان را با حضور استادان و صاحب‌نظران رشته‌های تخصصی گوناگون، برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: این همایش با مشارکت نهادهای علمی و دانشگاهی از سراسر کشور برگزار خواهد شد و کوشش می‌شود تا زمینه مشارکت و همفکری گسترده‌تر دانشمندان و صاحب‌نظران برای طراحی نقشه راه توسعه جزایر سه‌گانه، بر پایه صلح و امنیت پایدار در مناطق جنوبی کشور فراهم آید.

کد خبر 6266508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha