۲ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۰:۵۴

مدرسه اسلامی نبی اکرم در زامبیا گشایش‌ یافت

مدرسه اسلامی نبی‌اکرم (ص) با هدف تقویت علمی مسلمانان و تبیین مبانی اسلامی، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در زامبیا به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی کشورمان در زامبیا طی مراسم افتتاح این مدرسه گفت: دین اسلام تحصیل علم را بر زن و مرد لازم می‌داند و در گفتار پیامبر اسلام به‌ویژه هنگامی که می‌فرمایند دانش را فرا بگیرید اگر چه در چین باشد، این مهم مورد تأکید قرار گرفته است.

حسین مسکا، یکی از مدرسین این مدرسه نیز گزارشی در مورد کلاسها و پیشرفت آن ارائه کرد و گفت: با توجه به محرومیت منطقه، وجود کودکان بی‌سرپرست و نبود مدرسه دولتی، این مدرسه موقعیت مناسبی برای تحصیل و ترقی است.

شیخ رشید بویایا امام جماعت مسجد و مبلغ منطقه نیز در سخنانی ضمن تشکر از نمایندگی فرهنگی کشورمان در زامبیا گفت: مرکز اسلامی و نمایندگی فرهنگی در ده سال گذشته تلاش بسیاری کرده که در جای خود قابل تحسین است. 

وی از نمایندگی فرهنگی ایران خواست با حمایتهای مادی و معنوی خود این سنت حسنه را تقویت ‌کند تا بسترهای مناسب جهت ترویج معرفت هل‌البیت فراهم ‌شود.

مدرسه نبی اکرم(ص) مراحل پایانی ثبت رسمی را می‌گذراند. طبق قوانین زامبیا مدرسه و یا هر مؤسسه آموزشی پس از مدتی فعالیت و بازدید مقامات مجوز ثبت دریافت‌ می‌کند که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مراحل اصلی ثبت این مرکز آموزشی سپری شده و به ‌زودی کلاس دوم این مرکز نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

کد خبر 669204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha