۱۶ تیر ۱۳۸۷، ۱۴:۴۸

مقامهای آمریکایی هشدار دادند

احتمال افزایش آمار تلفات روانی نسبت به تلفات میادین جنگ آمریکا

احتمال افزایش آمار تلفات روانی نسبت به تلفات میادین جنگ آمریکا

پژوهشگران و مقامهای ذیربط آمریکایی بر این باورند که خودکشی ها و مرگ و میرهای روانی ارتش آمریکا می تواند بر کشته های میدان جنگ پیشی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه اینترنتی واشنگتن پریزم در گزارشی درباره این موضوع نوشت : آمریکا نیروهای خود را  به عنوان بخشی از "عملیات آزاد سازی دائم" (در افغانستان) و "عملیات آزاد سازی عراق"، به این دو کشور اعزام کرده است. اما نزدیک به ٢٠ درصد کسانی که از آن درگیری ها به وطن خویش بازمی گردند، تا حدی مبتلا به آسیبهای روانی هستند.
 
گزارش مورد اشاره، نتیجه گیری می کند که حدود ۳٢٠ هزار نفر از پرسنل اعزامی نیز ممکن است بر اثر انفجارها قربانی آسیبهای روحی- مغزی شده باشند، که بیش از ۵٠ درصد از قربانیان به صورت حرفه ای مورد درمان قرار نگرفته و از بین آنهایی هم که مورد توجه مقامهای پزشکی واقع شدند؛ "تنها درباره کمی بیش از نیمی از آنان، درمان ساده صورت گرفت."

بر این اساس، انبوه نظامیانی که به آمریکا بازمی گردند در تنهایی و بدون راهنمایی و پشتیبانی کافی، با ضربه های روحی زیانبار روبرو هستند که تعداد زیادی از افراد زخمی اقدام به خودکشی می کنند.

"تلویزیون سی بی اس" در ماه نوامبر (آبان) سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که هر هفته ١٢٠ نفر که زمانی در ارتش آمریکا خدمت کرده اند، خودکشی می کنند. در نتیجه آمار خودکشی سربازان در ٤۵ ایالتی که این گزارش به آنها مربوط می شد، در سال ٢٠٠۵ (١۳٨٤) به ٦ هزار و ٢۵٦ رسیده است.

همچنین بر اساس این آمار، بیشترین میزان خودکشی در بین سربازان ٢٠ تا ٢٤ ساله ای رخ داده است، که پس از ١١ سپتامبر در عراق، افغانستان و یا نقاط دیگر خدمت کرده اند. به طوری که میزان خودکشی در بین آنها، سه برابر بیش از غیر نظامیان همین گروه سنی است.

این ارقام، شگفتی برخی از ناظران را به دنبال داشته است، که در نهایت میزان تلفات نبردهای پس از ١١ سپتامبر که بر اثر خودکشی جان می بازند؛ بیش از تعداد کشته های میدان جنگ خواهد بود. در اوائل ماه مه (اواسط اردیبهشت) دکتر "توماس ایتسل" رئیس "مؤسسه ملی سلامت و بهداشت روانی" به خبرنگاران گفت : کاملاً ممکن است که خودکشی ها و مرگ و میرهای روانی در سال جاری نیز، می تواند بر کشته های میدان جنگ پیشی بگیرد.

دکتر "لیسا فایرستون" مدیر پژوهش و آموزش "اتحادیه گلندون" این اعداد و ارقام را دردناک خواند و گفت : این ارقام تنها نوک بیرون مانده کوه یخی است، که قسمت اعظم آن زیر آب پنهان است.

یک مقام بهداشت روانی آمریکا اخیرا هشدار داد که خودکشی و مرگ ومیر در میان نظامیان آمریکایی که از کشورهای جنگ زده عراق و افغانستان بازمی گردند، می تواند منجر به افزایش میزان تلفات انسانی در آمریکا شود.

کد خبر 710586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha