۳۱ شهریور ۱۳۸۷، ۱۰:۵۱

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آمار خودکشی در ایلام همچنان نگران کننده است

آمار خودکشی در ایلام همچنان نگران کننده است

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری بهزیستی استان ایلام گفت: خودکشی طی دو سال گذشته در استان ایلام همچنان در حال افزایش بوده که این امر نگران کننده است.

فرمان عزیزنیا در گفتگو با خبرنگار مهر در ایلام اظهار داشت: طی سالهای 80 تا 83 خودکشی در استان ایلام دارای آمار ثابتی بوده است ولی طی دو سال گذشته میزان خودکشی در استان افزایش یافته است.

وی بیان داشت: از خودکشی های به وقوع پیوسته در استان ایلام بیش از 80 درصد ناموفق هستند و 80 درصد افرادی که اقدام به خودکشی می کنند، مجردند.

این مسئول با اشاره به اینکه خودسوزی زنان به عنوان یک معضل و یکی از راههای خودکشی در استان ایلام طی چند سال گذشته کاهش یافته، خاطر نشان کرد: قرص و مواد شیمایی بیشترین راههای خودکشی افراد در استان ایلام است.

عزیزنیا عنوان کرد: از جمله مهمترین اقدامات بهزیستی استان ایلام در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی به خصوص معضل خودکشی، راه اندازی اوژانس اجتماعی بوده است که به وسیله آن مشاوره رایگان به افراد در معرض آسیبهای اجتماعی داده می شود.

این مسئول مشکلات روحی و روانی و مشکلات خانوادگی را مهمترین عوامل خودکشی در استان ایلام ذکر کرد و یادآور شد: بیکاری، ازدواج و مشکلات اقتصادی از دیگر عواملی است که افراد به دلیل آنها اقدام به خودکشی می کنند.

کد خبر 752416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha