۲۱ دی ۱۳۸۷، ۱۲:۵۰

یک نماینده مجلس به مهر خبرداد:

بررسی افت تحصیلی دانشجویان در مجلس/ افت تحصیلی نتیجه ناهماهنگی وزارتخانه های آموزشی

بررسی افت تحصیلی دانشجویان در مجلس/ افت تحصیلی نتیجه ناهماهنگی وزارتخانه های آموزشی

نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دعوت از مسئولان وزارت علوم برای توضیح و پاسخ درباره وضعیت نگران کننده افت تحصیلی در میان دانشجویان را از طریق رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دنبال می کنیم.

علی کریمی فیروزجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه "کمیسیون آموزش وظیفه دارد آمار اعلام شده درباره افت تحصیلی در میان دانشجویان را با دقت مورد توجه قرار دهد" گفت: موضوع افزایش افت تحصیلی دانشجویان موضوع مهمی است و ایجاد عوامل انگیزشی در دانشجویان برای ادامه تحصیل جزء موارد اصلی و اساسی است که باید مورد بحث قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید حوزه مشاوره و راهنمایی در دوره متوسطه فعال باشند، افزود: خانواده ها و مسئولان ذی ربط آموزش و پرورش و وزارت علوم اطلاعات و آگاهی لازم درباره رشته های دانشگاهی را در اختیارشان قرار دهند یعنی تقویت نهاد مشاوره تحصیلی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس، ریشه افت تحصیلی در میان دانشجویان را در سایر مباحث اجتماعی و فرهنگی کشور نیز دانست و گفت: دانشجو را نمی توان از جامعه جدا کرد. کاهش علاقمندی دانشجویان به رشته تحصیلی و افزایش افت تحصیلی در میان دانشجویان به موضوع بازار کار و وضعیت اشتغال در کشور نیز برمی گردد.

به اعتقاد این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بین مطالبی که در دوره متوسطه ارائه می شود با آنچه که در دوره دانشگاهی مورد توجه قرار می گیرد هیچ پیوستگی وجود ندارد، وزارت علوم راه خود را می رود و آموزش و پرورش هم راه خود را.

کریمی فیروزجانی افزود: آسیبهایی که دانشجویان را تهدید می کند و برخی مسائل و آسیبهایی که در زندگی خوابگاهی وجود دارد نیز باعث افزایش افت تحصیلی در میان دانشجویان می شود.

کد خبر 813742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha