۱۹ بهمن ۱۳۸۷، ۱۸:۱۳

یک نظرسنجی نشان داد:

افزایش محبوبیت مردمی حماس و ایران/کاهش محبوبیت ابومازن و مصر

افزایش محبوبیت مردمی حماس و ایران/کاهش محبوبیت ابومازن و مصر

یک نظرسنجی نشان داد افکارعمومی فلسطین، مقاومت را به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ترجیح می دهند و جنگ اخیر سبب افزایش محبوبیت حماس و ایران و کاهش محبوبیت ابومازن،مصر و اردن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر،در این نظرسنجی که مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات القدس انجام داد، اعلام شد افکارعمومی فلسطین، مقاومت را به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی ترجیح می دهد.

افزایش محبوبیت جنبش حماس،رهبران و دولت مردمی آن در برابر کاهش محبوبیت جنبش فتح و تشکیلات خودگردان به ریاست ابومازن از دیگر نتایج این نظرسنجی است.
      
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که بیش از 47 درصد، جنبش حماس را در جنگ 22 روزه رژیم صهیونیستی پیروز دانسته ا ند و 37 درصد هم گفته اند هیچ یک از طرفین در این جنگ دستاوردی نداشتند.

افزایش محبوبیت حماس و کاهش مقبولیت ابومازن

این نظرسنجی نشان داد که جنگ غزه سبب افزایش محبوبیت عمومی حماس و رهبران و دولت آن به ویژه در کرانه باختری و کاهش حمایت از جنبش فتح و دولت انتصابی ابومازن که در جنگ اخیر با رژیم اسرائیل همسو بودند،شده است.

علت افزایش محبوبیت حماس، دو برابر شدن محبوبیت این جنبش در کرانه باختری که تحت سلطه تشکیلات خودگردان قرار دارد به طوری که محبوبیت حماس از 12 درصد به بیش از 26 درصد افزایش یافته است درحالی که میزان اعتماد افکارعمومی در کرانه باختری به ابومازن از 15 درصد به 13 درصد کاهش یافته است و این در حالی است که میزان اعتماد به اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب حماس به بیش از 21 درصد افزایش یافته است.

میزان کسانی که عملکرد دولت انتصابی ابومازن را بدتر از دولت مردمی حماس می دانند از 29 درصد به بیش از 40 درصد افزایش یافته است .

افزایش حامیان مقاومت و مخالفان مذاکرات سازش

این نظرسنجی نشان داد جنگ غزه سبب افزایش حمایت از عملیات نظامی بر ضد رژیم صهیونیستی شده است به طوری که نسبت کسانی که اعتقاد دارند موشکهای دست ساز به نفع اهداف ملی فلسطین است از 39 درصد به بیش از 50 درصد افزایش یافته است و میزان کسانی که معتقدند این موشکها به زیان منافع ملی فلسطین است از 35 درصد به 20 درصد کاهش یافته ا ست.

میزان طرفداران عملیات نظامی(انتفاضه مسلحانه)بر ضد اهداف رژیم صهیونیستی به عنوان پاسخی مناسب در شرایط فعلی از 49 درصد به بیش از 55 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد جنگ غزه سبب افزایش مخالفان مذاکرات سازش شده است.

افزایش محبوبیت ایران

بر اساس این نظرسنجی، جنگ غزه سبب افزایش محبوبیت برخی کشورها و رهبران آنها از جمله ایران که مواضع ضد اسرائیلی اتخاذ و از مقاومت حمایت کردند، شده که محبوبیت آن به حدود 60 درصد افزایش یافته است.

ترکیه، ونزوئلا،قطر، حزب الله، اخوان المسلمین از دیگر کشورها و گروههایی هستند که محبوبیت آنها به سبب حمایت از مقاومت و مخالفت با رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.
 
در حالی که محبوبیت کشورهای آمریکا به کمتر از سه درصد، انگلیس به 10 درصد، آلمان به 14 درصد، فرانسه به 21 درصد، مصر به 35 درصد و اردن به 41 درصد به سبب مواضع همسو با رژیم صهیونیستی کاهش یافته است. 

بر اساس این نظرسنجی،مردم فلسطین، ترجیح می دهند مسئولیت بازسازی نوار غزه به جای دولت انتصابی ابومازن به دولت مردمی حماس در نوار غزه واگذار شود.

حملات وحشیانه 22روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که با حمایتهای آشکار آمریکا، اروپا و برخی رژیمهای عربی صورت گرفت، علاوه بر شهادت بیش از 1300 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 5300 نفر دیگر، سبب تخریب کلی و جزئی حدود 21 هزار واحد مسکونی یعنی حدود 13 درصد کل واحدهای مسکونی در این منطقه کوچک اما پرتراکم شد.

کد خبر 830724

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha