۱۴ اسفند ۱۳۸۷، ۱۴:۵۵

از سوی استاندارد؛

216 واحد تولیدی متخلف کشور معرفی شدند

216 واحد تولیدی متخلف کشور معرفی شدند

کرج - خبرگزاری مهر: 216 واحد تولیدی متخلف در 23 استان کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر در کرج، پس از احراز تخلف 216 واحد تولیدی در این استانها و معرفی آنان به مراجع قضایی، این واحدها براساس قانون به 500 هزار تا 720 میلیون ریال جزای نقدی و سه ماه تا ده سال حبس محکوم شدند.

در استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ترتیب شش و هفت واحد تولیدی به دلیل عدم رعایت استاندارد، نگهداری مواد غذایی بدون رعایت استاندارد، تولید کالای غیر استاندارد، تولید بیسکویت و مواد لبنی بدون مجوز، ‌فک پلمپ و عدم رعایت استاندارد در تولید سرنگ به مراجع قضایی معرفی شدند.

در همین راستا هشت واحد تولیدی در استان اصفهان نیز به دلیل تولید و توزیع پنیر سنتی بدون دریافت پروانه، دخالت در امور توقیف، استفاده غیر مجاز از علامت استاندارد بر روی رنگ روغنی براق، تولید بستنی، دیگهای بخار و آجر بدون علامت استاندارد، عدم رعایت مقررات استاندارد در تیرچه و بلوک شناسایی شدند.

در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان به ترتیب سه، یک و سه واحد تولیدی به دلیل توزیع عایق غیراستاندارد، کم فروشی و تقلب، استفاده غیرمجاز از علامت استاندارد بر روی آب معدنی و جعل علامت استاندارد شناسایی شدند.

در استان یزد 48 واحد تولیدی متخلف به جرم تولید و عرضه بتن، آجر، تیرچه و بلوک، دستمال کاغذی، بستنی و پنیر غیراستاندارد، استفاده غیرمجاز از علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شش واحد تولیدی متخلف در استان قم به دلیل تولید و توزیع مصالح غیراستاندارد، تولید مواد غذایی غیراستاندارد، استفاده غیرمجاز از علامت استاندارد و فک پلمپ شناسایی شدند و در استانهای همدان و لرستان به ترتیب شش و چهار واحد تولیدی به دلیل تولید عایق رطوبتی و نمک غیراستاندارد، تولید کالای بی کیفیت، استفاده غیرمجاز از علامت استاندارد و جلوگیری از ورود بازرسان استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

در استان های کردستان، مازندران و اردبیل به ترتیب چهار ، سه و یک واحد تولیدی به دلیل استفاده غیرمجاز از علامت  استاندارد، جعل علامت استاندارد، توزیع عایق غیراستاندارد، فک پلمپ و تولید و توزیع محصولات لبنی بدون علامت استاندارد به مراجع قضایی معرفی شدند.

در استانهای سیستان و بلوچستان ، قزوین و هرمزگان به ترتیب چهار، چهار و سه واحد تولیدی متخلف به دلیل عرضه طلای غیراستاندارد، عرضه سوسیس و کالباس غیراستاندارد، جعل علامت استاندارد، جعل اسناد اداره استاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

در همین راستا در استانهای زنجان، سمنان و کرمانشاه به ترتیب یک ، پنج و سه واحد تولیدی متخلف به دلیل تولید میلگرد غیراستاندارد، استفاده از جعل علامت استاندارد و تولید بدون مجوز استاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

38 واحد تولیدی متخلف در استان گیلان به دلیل فروش کالای غیراستاندارد، جلوگیری از ورود مامورین استاندارد، تولید ماکارونی، کلوچه، شیرآلات ساختمانی، تیرچه و بلوک غیراستاندارد و عدم رعایت اصول استاندارد در تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع محکوم وبه مراجع قضایی معرفی شدند.

در استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب چهار و نه واحد تولیدی متخلف به علت جعل علامت استاندارد، استفاده غیرمجاز از علامت استاندارد، فک پلمپ، تولید کالای غیراستاندارد وعرضه طلای غیراستاندارد محکوم و به مراجع قضایی معرفی شدند.

در استان تهران نیز 48 واحد تولیدی متخلف به علت عرضه کالای غیراستاندارد، فک پلمپ، ممانعت از نمونه برداری، استفاده از علایم استاندارد بدون مجوز، فک پلمپ، تمرکز لامپهای غیراستاندارد، جعل علامت غیراستاندارد، تولید و توزیع بستنی، کیک و کلوچه، اجاق گاز، لوله پلی اتیلن و عرضه طلای غیراستاندارد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

واحدهای تولیدی مذکور در سال جاری توسط بازرسان و مامورین ادارات کل استاندارد استانها در راستای بازرسی کالا در مراکز تولید، توزیع و عرضه شناسایی شدند و پس از انجام مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی و در محاکم قضایی نسبت به جرایم مرتکب شده محکوم به پرداخت جزای نقدی، حبس تعزیری، پلمپ محل تولید و تعطیلی واحد تولیدی شدند.

کد خبر 843444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha