۳۰ شهریور ۱۳۸۸، ۲۰:۴۵

وعده مالکی به ملت عراق:

بعثی ها و تکفیریهای جنایتکار را به سزای اعمالشان می رسانیم

بعثی ها و تکفیریهای جنایتکار را به سزای اعمالشان می رسانیم

نخست وزیر عراق امروز با تبریک عید سعید فطر بر عزم و اراده جدی دولت و دستگاههای امنیتی برای پیگرد و مجازات بعثی ها و تکفیریها که مرتکب جنایات پیاپی بر ضد ملت عراق می شوند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الفرات عراق، "نوری المالکی" در پیام تبریکی به مناسبت فرا رسیدن ماه شوال و عید سعید فطر بر عزم جدی دولت منتخب عراق برای پیگرد و مجازات بعثی ها و تکفیریها به عنوان عاملان جنایت چهارشنبه سیاه بغداد تاکید کرد.

مالکی وعده داد بعثی ها و تکفیری هایی که مرتکب جنایت چهارشنبه سیاه بغداد شدند و همچنین کسانی را که اقدام به ریختن خون عراقی ها می کنند، تحت پیگرد قرار دهد و آنها را مجازات کند.

بر اساس بیانیه صادره از دفتر نخست وزیری عراق، در پیام تبریک مالکی به ملت عراق و امت اسلام به مناسبت حلول عید سعید فطر، آمده است : از خداوند قادر منان می خواهیم همه روزهای ما را عید گرداند و همه عراقی ها را در دفاع از وطن و حاکمیت و حفظ دستاوردها در زمنیه امنیتی و ثبات متحد و یکپارچه کند.

بغداد پایتخت عراق روز چهارشنبه 28 مرداد شاهد چند انفجار خونین در نزدیکی وزارتخانه های دارایی و امور خارجه در منطقه دیپلماتیک الخضراء بود که در نتیجه این انفجارها 95 نفر کشته و هزار و 203 نفر زخمی شدند

این انفجارها پس از آنکه، دولت عراق، در پی اعترافات یکی از عاملان اجرای آن به اینکه دستوراتی را از سوریه برای دست زدن به چنین عملیاتی دریافت کرده بود، سوریه را به حمایت از سران حزب منحله بعث به سبب پناه دادن به آنها متهم کرد، سبب بروز تنش شدیدی در روابط دو کشور شد.

نوری المالکی نخست وزیر عراق در این رابطه تاکید کرده است 90 درصد تروریستهای عرب از خاک سوریه وارد عراق شده اند.

کد خبر 950568

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha