۲۸ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۴۶

"قرآن و جوان" منتشر می‌شود

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از شروع به کار 9 پژوهش قرآنی از جمله طرح "قرآن و جوان" از سوی این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی اسدی نسب اظهار داشت: قرآن و جوان، قلم و قرآن، قرآن و خردورزی، ارزش‌های اجتماعی از منظر قرآن، نقد شبهات قرآنی عبدالکریم سروش، قرآن و عفت، مبانی تفسیر روایی، نقد و بررسی تفاسیر عرفانی و بررسی شبهات حقوقی از پژوهش‌هایی‌ست که در مراحل مختلف تدوین قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: این پژوهشکده دارای چهار بخش فعالیتی چشم‌انداز پنج ساله، برنامه‌های امسال، پژوهش‌های در دست اقدام، کارهای جنبی و کلان پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: تفسیر مختصر قرآن کریم، تفسیر اثری الاجامع، دانشنامه احکام قرآن، فهرست منابع قرآنی به زبان‌های اروپایی، نقد و بررسی شبهات قرآنی و برگزاری حلقه ابوزید از جمله کلان پروژه‌های در دست اقدام پژوهشکده قرآن پژوهی این پژوهشگاه است.

مدیر گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم اظهار داشت: هر یک از این فعالیت‌های پژوهشی زیر نظر یک گروه کارشناس و استاد مسائل قرآنی در دست تدوین است.

اسدی‌نسب با اشاره به اینکه پژوهش‌ها در عرصه علوم، معارف و تفسیر قرآن مجید در این پژوهشکده با شیوه‌ای مناسب و پویا انجام می‌شود، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های مورد نیاز و پر کردن خلأ‌ها در عرصه‌های قرآنی، توجه به احیا، توسعه، تعمیق و نوآوری در مطالعات قرآنی، آسیب شناسی مطالعات و بازسازی محتوا و ساختار در زمینه معارف قرآنی خودی و غیرخودی و تقویت دیدگاه‌های قرآنی شیعه از اهداف این گروه است.

وی یادآور شد: این مرکز در راستای دستیابی به این اهداف فعالیت‌های خود را در راستای توسعه و تعمیق روابط با مراکز قرآنی همسو، گسترش ارتباط با محافل قرآنی داخل و خارج از کشور، تخصص گرایی در گرایش‌ها، توسعه کلان نگری و انعکاس مطالعات برون مرزی قرآن در راستای آسیب شناسی گام بر می‌دارد.

وی بیان داشت: توسعه و تعمیق کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد، تنوع برون داد در راستای مخاطب گستری، تقویت گرایش قرآنی شیعه و پاسخگویی به نقدها و نگارش تفاسیر ترتیبی در سطوح مختلف از دیگر اهداف این گروه است.

کد خبر 967845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha