۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۲۰:۰۰

ارسطا:

تعیین زمان دقیق ظهور کذب محض است

تعیین زمان دقیق ظهور کذب محض است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه باقرالعلوم‌(ع) گفت: آنچه امروز در قالب برخی از سی‌دی‌ها درباره نزدیک بودن ظهور حضرت ولیعصر (عج) پخش شده فقط در حد یک احتمال است و تعیین زمان ظهور کذب محض است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد جواد ارسطا در جمع اساتید و دانش پژوهان دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به تعیین زمان قطعی ظهور و حوادث پیش آمده در آخرالزمان بیان داشت: اینکه در آخرالزمان چه اتفاقاتی در چه زمان‌هایی خواهد افتاد، برای ما به طور دقیق قابل تعیین نیست و مباحثی که اخیرا در روزنامه‌ها و نشریات مختلف دیده می‌شود و تطبیق اینکه چه زمانی این اتفاقات می‌افتد فقط در حد ابراز یک احتمال است.

وی در ادامه اظهار داشت: هرچند در برخی کلمات علمای ما گاهی از باب ابراز امیدواری تطبیقاتی داده شده است ولی این را باید بدانیم که این امر فقط در حد احتمال است.

ارسطا با تأکید بر این که کسی نمی‌تواند تعیین کند چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: آنچه امروز در قالب برخی  سی دی ها منتشر و پخش شده فقط در حد یک احتمال است و بر اساس روایات تعیین زمان ظهور کذب است و بدین معنا نیست که فلان شخص مصداق کسی است که در روایات از او نام برده شده است.

اصل تحقق دولت مهدوی از مسلمات اعتقادات شیعه و سنی است

وی گفت: اصل تحقق دولت مهدوی و به دنبال آن دولت ائمه با رجعت از مسلمات اعتقادات شیعه و اهل سنت است و در کتاب « التاج الجامع للاصول» کتابی که در بر دارنده روایات صحیح اهل سنت است، روایاتی درباره حضرت مهدی آمده است و مولف کتاب تصریح دارد که این روایات از مسلمات اهل سنت نیز هست که امام زمانی از نسل پیامبر(ص)، دولتی عادلانه تشکیل خواهد داد و زمین را پر از عدل و داد می کند.

نباید با سخنان بی اساس، اعتقادات مردم را تضعیف کرد

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق اینکه ظهور چه زمانی است و چه کسی سید خراسانی است و چه کسی مصداق سید حسنی و شعیب بن صالح است برای احدی به طور یقین قابل تعیین نیست بنابراین در این مورد باید کاملا هوشیار بود و با سخنان بی پایه و واهی، اعتقادات مردم را در معرض تضعیف قرار نداد.

کد خبر 1296618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha