۲۱ خرداد ۱۳۹۰، ۸:۴۰

جنگ نرم و روشهای مقابله با آن/

استراتژی و دلایل توسل به جنگ نرم/ عوامل مؤثر در مقابله با جنگ نرم

استراتژی و دلایل توسل به جنگ نرم/ عوامل مؤثر در مقابله با جنگ نرم

معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی با تشریح استراتژی و همچنین دلایل توسل به جنگ نرم، عوامل مؤثر در مقابله با این نوع جنگ را برشمرد و یادآور شد: حوادث پیش از واقعه کربلا از مصادیق جنگ نرم است.

حجت‌الاسلام اسماعیل فلاح معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم از مسیری که مورد قبول جامعه هدف و با استفاده از گرایشات و اعتقادات وارد می شود و حمله دشمن در مراحل اولیه نمی توان تشخیص داد، وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی از طریق جنگ نرم وارد پیکار با کشور ما شده اند، یادآور شد: از آنجایی که نظام ما یک نظام اعتقادی است دشمن از این طریق وارد شده است و زمانی که مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله هشدار دادند بلافاصله بحث بصیرت، دین شناسی و معرفت شناسی را مطرح کردند. اگر کسی این بصیرت را نداشته باشد دشمن از همین طریق وارد شده و ضربه می زند.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: علت اینکه دشمنان وارد جنگ نرم شده اند این است که امروز دنیا جنگ سخت را مذمت می کند با اینکه دو قطب شرق و غرب به دنبال جنگ سخت و تجهیز شدن به سلاحهای هسته ای و شیمیایی و... بودند و بهترین راه حمله را برای تأمین منافع خود در کشورها جنگ سخت می دانند اما این مسیر توسط خودشان مذمت می شود.

حجت الاسلام فلاح آسیب رسانی جنگ نرم را جبران ناپذیر خواند و افزود: از سوی دیگر جنگ نرم هزینه بر است اما امروز برای اینکه راحت تر به اهداف خود برسند از طریق مسائلی که در یک جامعه مطرح است وارد می شوند. و با بزرگنمایی برخی گرایشات و یا ایجاد تفکرات انحرافی به سوء استفاده از عقاید دینی مردم وارد می شوند.
 
وی ورود جنگ نرم را در کشورهای غیراعتقادی و غیراسلامی به نحو دیگری دانست و تأکید کرد: مثلا در کشورهایی که مسائل اقتصادی، اجتماعی و ... مطرح است روی آن ضربه می زنند که فعالیت گلدکوئیست و شاخه های هرمی در برخی کشورها از جمله کشور ما نیز از این جمله است.
 
معاون امور مجلس و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه جنگ نرم در طول تاریخ به اشکال مختلف وجود داشته است، حوادث پیش از واقعه کربلا را یکی از مصادیق جنگ نرم خواند و گفت: ایستادن سپاه عمر سعد مقابل امام حسین(ع) با جنگ نرم شروع شد آنها با استفاده از افراد موجه در مقابل امام حسین(ع) ایستادند و افراد را به خود جذب و بعد جنگ سخت را آغاز کردند البته در زمان امیرالمؤمنین(ع) هم همین گونه بود و مسائل امروز نیز به دنبال همان وقایع است.

وی به استراتژی جنگ نرم اشاره کرد و گفت: جنگ نرم چون از فطرت انسانی وارد می شود قدرت تخریب و پیشروی آن بیشتر است. راه نفوذ آنها به جامعه هدف از طریق شناخت سطحی اعتقادات مردم است یعنی آنها با شناخت نظری نسبت به اعتقادات مردم نقاط ضعف را پیدا کرده و بعد وارد عمل می شوند. آنها با استفاده از فطرت خداجو، معنویت گرا و حقیقت خواه انسانها مطالبی را القا می کنند و مدعی دستیابی با ماوراء الطبیعه می شوند. آنها به این جهت به دنبال شناخت نظری عقاید دینی مردم می روند که بتوانند راههای ورود و نفوذ به افکار را پیدا کنند که ظهور برخی از نحله های عرفانی و فرقه های نوظهور مصادیق جنگ نرم است.

وی بر لزوم شناخت راههای ورود دشمن به جنگ نرم تأکید کرد و افزود: وقتی آگاهی های مردم و سطح اعتقادی آنان افزایش پیدا کند، آسیب رسانی جنگ نرم به مراتب کمتر خواهد شد. بر اساس روایات اسلامی به ما تأکید شده است که اگر می خواهید گمراه نشوید به قرآن و عترت پیامبر(ص)تمسک بجویید و با این معیار مشخص می توانیم در مقابله با جنگ نرم سنجیده عمل کنیم.
حجت الاسلام فلاح در پایان ارتقای سطح بینش و فهم یک جامعه را یکی از راههای اصلی مقابله با جنگ نرم خواند و گفت: هرچقدر ما خودمان را در این سطح ارتقا ببخشیم مسیر انحرافی را بهتر تشخیص می دهیم.
کد خبر 1330349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha