۱۷ مهر ۱۳۹۰، ۱۳:۵۹

انتشار "اهل البیت(ع) و القرآن الکریم"

انتشار "اهل البیت(ع) و القرآن الکریم"

کتاب "اهل البیت(ع) و القرآن الکریم" در به زبان عربی تجدید چاپ شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عباس جعفری دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اعلام این خبر گفت: اهل بیت عصمت و طهارت وارثان واقعی کتاب خدا و حاملان علم پیامبر(ص) هستند و نقش آنان در مباحث قرآنی و تفسیری بی نظیر است. در واقع اهل بیت(ع) بعد از پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) مفسران واقعی قرآن کریم هستند.

وی افزود: همین مسئله موجب شد، که کتاب شریف قرآن از هرگونه دخل و تصرف و تحریف مصون بماند و شیعیان و پیروان سایر مذاهب اسلامی با الگو گرفتن از اهل بیت پیامبر، گامهای مهمی در راه ضبط و ثبت آموزه‌های قرآنی اهل بیت(ع) بردارند که آمار فروانی از کتابها و تحقیقات انجام شده (موجود در کتابخانه‌ها) شاهد بر این مدعاست.

حجت الاسلام جعفری افزود : یکی از منشورات مجمع جهانی اهل بیت(ع) -که در اصل مجموعه مقالات مؤلف مرحوم حضرت آیت الله شیخ محمد هادی معرفت(ره) در مجله‌ عربی زبان رسالة الثقلین  بوده و قبلاً منتشر شده بود-، کتاب" اهل البیت(ع) و القرآن الکریم" است که هم اکنون به زبان عربی و در 3000 نسخه در لبنان تجدید چاپ شده است.
 
دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: برخی از مهمترین مطالب این کتاب که در 4 فصل تنظیم شده اهل بیت(ع) در زندگی پیامبر اسلام(ص) ، نقش علمی و تربیتی اهل بیت(ع) در تفسیر قرآن، نمونه‌هایی از تفسیر اهل بیت(ع) در موضوع مسح پاها، شکسته شدن نماز، وجوب خمس، حرمت شراب، حرمت قتل نفس، طلاق، ازدواج موقت، بداء و نفی تحریف قرآن هستند.

وی در پایان تأکید کرد:علاقمندان جهت بهره برداری از این کتاب و سایر منشورات مجمع به زبانهای فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اردو، اسپانیولی، ترکی، چینی و ... به آدرس  www.ahlulbaytportal.com مراجعه کنند.
کد خبر 1427843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha