۲۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۳۷

واگذاری زمین در شهرک صنعتی غدیر شهرستان خرامه آغاز شد

واگذاری زمین در شهرک صنعتی غدیر شهرستان خرامه آغاز شد

خرامه - خبرگزاری مهر: واگذاری زمین در شهرک صنعتی غدیر شهرستان خرامه فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرک صنعتی غدیر خرامه دارای 97 هکتار مساحت است که ظرفیت استقرار 80 واحد صنعتی با اشتغالزایی یک هزار و 500 نفر را خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در آیین آغاز واگذاری شهرک صنعتی غدیر شهرستان خرامه گفت: برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاران به منظور شتاب در توسعه صنعتی در این شهرستان واگذاری زمین در این شهرک صنعتی با شرایط ویژه انجام خواهد شد.

فخرالدین مولایی در جمع مردم و مسئولان شهرستان خرامه افزود: استثنایی ترین شرایط حمایت از سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین در شهرک صنعتی غدیر خرامه با بیش از 50 درصد تخفیف و در اقساط حدود60 ماهه خواهد بود.

وی همچنین از اعمال حداقل شرایط استثنائی و ویژه برای اولین بار در کشور جهت تشویق سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی خبرداد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار امیدواری کرد که با لحاظ شدن این شرایط شاهد استقرار واحدهای صنعتی در تمامی رشته های صنعت در این شهرک صنعتی باشیم.

وی همچنین نسبت به تخصیص اعتبار به منظور تکمیل زیرساختها در این شهرک صنعتی تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: این شرایط ویژه به مناسبت دهه ولایت اعمال شده و تا پایان دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون برای اجرای طرح های عمرانی و زیرساختی و شامل شبکه آب، مخزن، شبکه برق و عملیات زیرسازی این شهرک حدود بر 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: تا یکسال آینده و برای تکمیل زیرساختها نیز بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته خواهد شد.

علی همت افزود: با افتتاح واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی غدیر خرامه شاهد ایجاد صنایع و اشتغالزایی در این منطقه محروم خواهیم بود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در دهه ولایت پنج شهرک صنعتی جدید به مرحله واگذاری زمین رسیده، گفت: علاوه بر شهرک غدیر در شهرکها و نواحی صنعتی پاسارگاد، جره و بالاده، کازرون، چنارشاهیجان، زرین دشت نیز آغاز شده است.

وی افزود: تعداد شهرکهای صنعتی درحال واگذاری از 46 شهرک به 56 شهرک افزایش یافت.

حجت الاسلام صباحی امام جمعه شهرستان خرامه نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و شرکت شهرکهای صنعتی فارس در تسریع در بهره برداری از این شهرک صنعتی گفت: باتوجه به مشکلات ناشی از خشکسالی در این شهرستان و افت شدید سفره های آب زیرزمینی تنها راه برون رفت از این مشکلات، صنعتی شدن شهرستان است که با ایجاد این شهرک صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی گام های موثری برداشته خواهد شد.

فرماندار شهرستان خرامه نیز با بیان اینکه ایجاد شهرک صنعتی غدیر تاثیر مناسبی در محرمیت زدایی از این شهرستان خواهد داشت، گفت: برای توسعه این شهرک صنعتی 300 هکتار زمین پیش بینی شده که در آینده به مساحت این شهرک افزوده خواهد شد.

عملیات اجرایی شهرک صنعتی خرامه از یکسال پیش آغاز شد و هم اکنون کار واگذاری زمین به یک سرمایه گذار واگذار شده و در مرحله ساخت وساز قرار دارد.

به مناسبت عید غدیرخم تعداد شهرکها و نواحی صنعتی فعال در استان فارس به 51 عدد رسید. 

کد خبر 1461057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha