۲۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۹

اخبار مازندران/

حضور روحانی در مدارس مازندران/ نگرانی از گسترش بی حجابی

حضور روحانی در مدارس مازندران/ نگرانی از گسترش بی حجابی

ساری - خبرگزاری مهر: اظهارات فرماندار قائم شهر در مورد ظرفیت های نمایشگاه بین المللی قائم شهر و نگرانی مومنان بابل از گسترش پدیده بی حجابی در این شهرستان، برخی اخبار کوتاه امروز مازندران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پیرفلک فرماندار قائم شهردر جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه، پیشرفت و تعالی بخش های مختلف هر منطقه لحاظ شده و برنامه ریزی شهرستانها براساس این برنامه ها گامی به سوی توسعه محسوب می شود.

.وی افزود: ناهمخوانی بین برنامه شهرستانی و برنامه پنجم توسعه تنها ضرر به شهرستان و مردم بوده که این مهم نه خواسته دولت و نه خواسته مسئولان دستگاههای اجرایی است.

فرماندار قائم شهر از مدیران دستگاههای اجرایی این شهرستان خواست تا در برنامه ریزی برای ارایه طرحهای سال 91، طرحهایی منطبق با برنامه پنجم توسعه کشور ارائه کنند.

پیرفلک به برنامه و چشم انداز درنظرگرفته شده در برنامه پنجم توسعه برای این شهرستان اشاره کرد و افزود: ایجاد مرکز عمده تولید و پخش مرکبات در برنامه پنجم توسعه و در سفر نخست دولت به این شهرستان لحاظ شده است .

وی شهرستان قائم شهر را جزو مستعدترین مناطق مازندران در تولید و عرضه مرکبات نام برد و ادامه داد: باید از این ظرفیت برای مبدل شدن به قطب تولیدی تلاش کرد.

بهره مندی همه مدارس مازندران از مربیان روحانی

استاندار مازندران گفت: همه مدارس مازندران از وجود مربیان روحانی بهره مند می شوند.

سیدعلی آکبر طاهایی در بنیاد علمی حریری بابل با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تدوین سند تحول بنیادین دغدغه اصلی نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: اگرچه درگذشته سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش وجود نداشت اما با استناد به کمال انسان و قرآن کریم، شاهد طلوع و بروز نوجوانان و جوانانی بودیم که امروز به عنوان چهره‌های آسمانی انقلاب از آنها یاد می‌کنیم.

طاهایی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی منعقد شد در 17 مرکز استعدادهای درخشان مازندران از 17 مربی روحانی خانم و آقا استفاده می‌ شود که در آینده همه مدارس دولتی و غیردولتی از وجود مربیان روحانی بهره‌ مند می‌ شوند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد دانش‌آموزان مازندرانی موفق به حفظ و روخوانی صحیح آیت‌ الکرسی هستند، بیان داشت: این از برکات نظام است که فرزندان ما قادر به خواندن کلام الهی به شکل صحیح هستند چراکه در گذشته شاهد بودیم افرادی به مدارج عالی نائل می‌شدند اما قادر به خواندن حتی یک کلمه از قرآن نبودند.

امضای تفاهم نامه همکاری استانداری و هلال احمر مازندران

با توجه به موقعیت حادثه خیزی، آسیب پذیری و نقش معین استان مازندران در سوانح احتمالی استان های همجوار و به ویژه تهران و در راستای ارتقای ضریب ایمنی و تقویت توان امدادی جمعیت هلال احمر مازندران، تفاهم نامه ای به منظور اجرای پروژه های مشترک در راستای ارتقای سطح پاسخگویی و مقابله با آثار حوادث و سوانح بین استانداری مازندران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

در این تفاهم نامه مقرر شد حمعیت هلال احمر با مشارکت استانداری نسبت به احداث پایگاه های ثابت در شهرها و نقاط حادثه خیز استان از جمله عباس آباد، کلاردشت، کجور، بلده، سی سنگان(نوشهر)، مسیرنور ومحمودآباد، چمستان، مسیرآمل و بابل، ارتفاعات دوهزار در تنکابن، مسیرساری و قائم شهر، مسیر رامسر و تنکابن، گلوگاه، نکا، و بهشهر، با اعتبار تقریبی پنج میلیارد ریال برای هر پایگاه اقدام کند.

50 درصد هزینه های احداث و راه اندازی پایگاه ها بر عهده استانداری و 50 درصد برعهده جمعیت هلال احمر خواهد بود.

به منظور افزایش توان و آمادگی جهت درمان اضطراری آسیب دیدگان از حوادث وسوانح، مقرر شد از محل اعتبارات در اختیار استانداری نسبت به تامین اعتبار خرید حداقل یک دستگاه بیمارستان درمان اضطراری با اعتباری تقریبی معادل هشت میلیارد ریال جهت استقرار در غرب استان اقدام وجمعیت هلال احمر از محل اعتبارات خود معادل حداقل 8 میلیارد ریال آن را تجهیز کند.

مردم متدین  بابل نگران گسترش بی‌حجابی در جامعه هستند

دبیر جشنواره ملی حجاب و عفاف زینت آفرینش گفت: افراد بی‌حجاب از زیبایی شهر کاسته و جامعه را دچار مشکل می‌کند.

محمد اکبرزاده با بیان اینکه،افراد بی‌حجاب از زیبایی شهر کاسته و جامعه را دچار مشکل می‌ کند، افزود: به نظر می رسد که تعداد افراد بی‌حجاب از تعداد محجبه‌ ها بیشتر بوده ولی واقعیت این است که بی‌حجاب‌ ها نمود بیشتری در جامعه دارند نه اینکه تعداد آنها بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه، عموم مردم متدین نگران گسترش بی‌ حجابی در جامعه هستند، افزود:اگر این افراد درک صحیحی از پیامد سو بدحجابی داشته باشند، هرگز چنین نخواهند کرد. در این زمینه باید مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها فعال‌ تر عمل کنند.

دانش آموزان چالوسی خلاصه نویسی کتاب می کنند

در مصوبه انجمن کتابخانه های عمومی چالوس با هماهنگی مدیران مدارس شهرستان چالوس، دانش آموزان این شهرستان برای خلاصه نویسی کتاب، به کتابخانه های عمومی مراجعه می کنند.

این جلسه با هدف پیگیری زمین کتابخانه های روستایی، نصب بیلبورد تبلیغاتی برای کتابخانه ها در سطح شهر و همچنین بالابردن میزان عضویت در کتابخانه ها تشکیل شد .

پیگیری نمایشگاه کتاب شیعه شناسی و پرداخت حق عضویت دانش آموزان توسط ریاست شورای شهر از جمله موضوعاتی بودند که در این جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

کد خبر 1651120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha