۱۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۳:۳۰

علیش پور با مهر عنوان کرد:

جلوگیری از جرائم غیرعمد نیازمند فرهنگسازی است

جلوگیری از جرائم غیرعمد نیازمند فرهنگسازی است

پاکدشت – خبرگزاری مهر: دادستان شهرستان پاکدشت اظهار داشت: برای جلوگیری از جرائم غیرعمد همچون دیه تصادفات، بدهی مهریه و ... نیازمند فرهنگسازی هستیم.

رحیم علیش پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بایستی اقداماتی فرهنگی و تبلیغی و فرهنگسازی در طول سال در سطح شهرستان انجام شود که برای این کار، فقط محدود به جشن گلریزان نخواهیم بود.

وی در خصوص برگزاری ششمین جشن گلریزان شهرستان پاکدشت گفت: طبق سنت حسنه ای که در شهرستان پاکدشت وجود دارد، شش سال است که همایش گلریزان در این منطقه برگزار که جزئی از وظایف انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد محسوب می شود.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاکدشت ادامه داد: در این همایش، افراد خیر، رؤسای ادارات و نهادهای حقیقی و حقوقی جمع شدند تا برای آزادی زندانیان و بهبود معیشت آنها، حمایتهای مالی جذب شود.

تعداد زیادی از زندانیان پاکدشت امسال مشمول کمکهای جشن گلریزان می شوند

وی با بیان اینکه سالهای قبل حدود 200 خیر در این جشن شرکت کردند، یادآور شد: حدود 150 زندانی جرایم غیرعمد در پاکدشت وجود دارد و با مبلغی که قبلاً جمع آوری شده و همچنین مبلغی که در این همایش جمع آوری می شود، تعداد زیادی از آنها مشمول حمایت انجمن خواهند شد.

وسایل نقلیه بدون بیمه هنوز در سطح شهرها تردد دارند

علیش پور در خصوص جرائم غیرعمدی مانند تصادف اضافه کرد: متأسفانه هنوز وسایل نقلیه ای وجود دارند که بیمه نشده اند، این وسایل با وجود تأکیدات لازم، هنوز جمع آوری نشده و در حال تردد هستند.

وی عنوان کرد: اگر مسئولانی که مجری این کار هستند، با جدیت برای رفع این مشکل وارد عمل شوند، شاهد کم شدن این جرائم هستیم؛ تعداد زیادی از جرائم زندانیان به همین موضوع دیه ناشی از تصادف مربوط می شود.

دادستان پاکدشت با اشاره به اینکه "برای جلوگیری از بسیاری از جرائم نیازمند فرهنگسازی در منطقه هستیم"، افزود: از جمله این جرائم می توان به بحث مهریه اشاره کرد که اگر شخصی پای سفره عقد می رود با آگاهی کامل باشد، از وقوع این نوع جرائم پیشگیری می شود.

با ابلاغ آئین نامه جدید زندانی تحت عنوان مهریه نخواهیم داشت

وی بیان داشت: البته ریاست قوه قضائیه، آئین نامه ای را طی چند روز آینده ابلاغ خواهد کرد که در صورت وصول، تا ظرف 10 روز دیگر، زندانی تحت عنوان مهریه در زندانها نخواهیم داشت.

این مسئول افزود: در خصوص دیه نیز حمایتهایی از سوی خیران، ستاد دیه کشور و استان صورت می گیرد و سعی ما نیز بر این است که در آینده ای نزدیک کاری ترتیب دهیم که در سطح شهرستان پاکدشت زندانی جرایم غیرعمد نداشته باشیم.

وی در خصوص ثواب شرکت در این گونه مراسم گفت: دل مؤمنی را خوشحال کردن نزد خداوند ارزش دارد، این جشنها در ایام ماه رمضان صورت می گیرد تا فرصتی در اختیار خیران قرار گرفته و آنها بتوانند از این فرصت به بهترین نحو بهره بگیرند.

کد خبر 1663829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha