۱۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷

هاشمی:

پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه/ بهره برداری قبل از پایان سال

پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه/ بهره برداری قبل از پایان سال

مانه و سملقان - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان آشخانه گفت: عملیات احداث بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه در ردیف طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته و عملیات احداث آن نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ساخت این بیمارستان در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تکمیل محوطه سازی، تاسیسات، ساخت نگهبانی بیمارستان و نیز برخی خرده کاری‌های عمرانی از جمله اقدامات در دست اجرا در این بیمارستان است.

هاشمی تصریح کرد: پس از تکمیل ساختمان، این بیمارستان برای تجهیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی قرار می‌گیرد و مطابق برنامه پس از تجهیز، در ماه‌های پایانی سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: استاندار خراسان شمالی هیئتی متشکل از معاون عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را برای پیگیری ساخت و اتمام این بیمارستان تشکیل داده است.

این مسئول تصریح کرد: هیئت مذکور در بازه‌های زمانی 8 روزه، گزارش پیشرفت کار و موانع موجود را به استانداری مخابره کرده و مشکلات مطرح شده نیز با دستور استاندار مرتفع می‌شود.

ساخت بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به خراسان شمالی بود که با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال در سال 86 آغاز شد.

این بیمارستان در زمینی به مساحت 3 هکتار و با زیربنایی به وسعت 4 هزار و 600 متر مربع در دست اجرا بوده و تاکنون نیز بیش از 45 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

پیش از این فرماندار مانه و سملقان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را 10 میلیارد ریال دیگر ذکر کرده و گفته بود که اعتبار مذکور با پیشرفت کار جذب می‌شود و مشکلی برای تامین آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، 3 پروژه عمرانی در شهرستان مانه و سملقان در فهرست طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته و تا پایان دولت دهم نیز به بهره برداری می‌رسند.

این 3 پروژه شامل چهار بانده کردن محور آشخانه به چمن بید، اجرای شبکه آبیاری و زهکشی زمین‌های پایاب سد شیرین دره و نیز ساخت بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه است.

البته علاوه بر این 3 پروژه، طرح‌های دیگری نیز در سطح استانی در فهرست طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته که بخشی از این پروژه‌ها در قالب طرح مهر ماندگار در شهرستان مانه و سملقان اجرا می‌شود.

عملیات آسفالت 500 کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی از جمله طرح‌های مهر ماندگار استانی است که بخشی از این 500 کیلومتر به راه‌های روستایی در شهرستان مانه و سملقان اختصاص دارد.

در مجموع 34 طرح عمرانی و زیربنایی در خراسان شمالی در زمره طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته ومطابق برنامه تا پایان دولت دهم به بهره برداری می‌رسند.

کد خبر 1688440

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha