۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶

در سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی/

بیمارستان آشخانه سرانجام افتتاح می شود/ پایان هشت سال انتظار

بیمارستان آشخانه سرانجام افتتاح می شود/ پایان هشت سال انتظار

بجنورد- بیمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی سرانجام پس از هشت سال از آغاز ساخت، هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به صورت رسمی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، شنبه هفته آینده سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت دولت یازدهم برای دومین بار در سال جاری به خراسان شمالی سفر می کند.

افتتاح بیمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه که نام بیمارستان پورسینا برای آن انتخاب شده، مهم ترین برنامه سفر وزیر بهداشت به استان است، بیمارستانی که ساخت آن از سال ۸۵ در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان آغاز شد و با وجود آن که قرار بود دو ساله به اتمام برسد سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و هشت سال انتظار مردم این شهرستان، اکنون تکمیل و تجهیز شده و بر اساس برنامه شنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به این که به احتمال زیاد سفر وزیر بهداشت به استان شنبه هفته آینده انجام می شود، افزود: افتتاح بیمارستان ۴۸ تختخوابی پورسینای آشخانه که از ۴۰ روز پیش برای تجهیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت، همزمان با سفر قاضی زاده هاشمی انجام می شود.

ابراهیم گلمکانی اظهار کرد: همچنین در سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی سه طرح عمرانی دیگر در حوزه سلامت نیز در استان به بهره برداری می رسد.

وی این طرح ها را شامل مرکز بهداشتی درمانی روستای دراقانلو، بهره‌برداری از بخش بالینی دانشکده دندانپزشکی در بجنورد و طرح توسعه بیمارستان بنت‌الهدی در مرکز خراسان شمالی دانست و گفت: در طرح توسعه زایشگاه بنت الهدی بجنورد ۲۰ تخت وی. آی. پی و ۴۲ تخت عادی خرید و تأمین‌شده است.

کد خبر 2511311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha