۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۲۶

با حضور وزير بهداشت/

بيمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه بهره برداری شد

بيمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه بهره برداری شد

مانه و سملقان - بیمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مركز شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی به بهره برداری رسيد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر شنبه بيمارستان ۴۸ تختخوابي آشخانه، مركز شهرستان مانه و سملقان با حضور حسن قاضي زاده هاشمي، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نيز مديران استان خراسان شمالي و شهرستان مانه و سملقان افتتاح شد.

عمليات ساخت بيمارستان پورسينا آشخانه از سال ۸۵ در مرکز شهرستان مانه و سملقان آغاز شد و با وجود آن که قرار بود دو ساله به اتمام برسد سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و هشت سال انتظار مردم این شهرستان، حدود ۴۵ روز پيش ساختمان آن پس از تكميل براي تجهيز در اختيار دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خراسان شمالي قرار گرفت و امروز نيز پس از تجهيز به بهره برداري رسيد.

اين بيمارستان در فضایی به وسعت ۳۲ هزار متر مربع و زیر‌بنای چهار هزار و ۷۰۰ متر احداث شده و براي اجراي آن افزون بر ۸۶ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی هزينه شده است.

همچنین برای تامین تجهیزات این بیمارستان بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و یک دستگاه آمبولانس بنز نیز برای این بیمارستان خریداری شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر شنبه برای افتتاح طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد، بخش بالینی و کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی و همچنین مرکز بهداشتی و درمانی روستای دراقانلو به خراسان شمالی سفر کرده است.

حسن قاضي زاده هاشمي در این سفر ضمن افتتاح چند طرح درمانی، اوضاع بهداشتی و درمانی این استان را مورد بررسی قرار مي دهد.

علاوه بر بيمارستان پورسينا آشخانه، بهره برداری از مرکز بهداشتی درمانی روستای دُراقانلو، بازدید از طرح توسعه بیمارستان بنت الهدی بجنورد و بخش بالینی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت و درمان به خراسان شمالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آیین افتتاح بيمارستان پورسينا آشخانه، استاندار خراسان شمالی، نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

کد خبر 2513421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha