۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

گزارش خبری/

نسخه دولت تدبیر برای بیمارستان آشخانه/ انتظار هشت ساله برای بیمارستان 32 تختخوابی

نسخه دولت تدبیر برای بیمارستان آشخانه/ انتظار هشت ساله برای بیمارستان 32 تختخوابی

مانه و سملقان - خبرگزاری مهر: هشت سال پس از آغاز ساخت بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه و نیمه تمام بودن پروژه، مدیران دولت تدبیر و امید نسخه‌ای جدید برای این بیمارستان پیچیده اند؛ نسخه ای که امید می رود به درد هشت ساله انتظار اهالی شهرستان مانه و سملقان پایان دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، ساخت بیمارستان 32 تختخوابی در آشخانه مرکز شهرستان 103 هزار نفری مانه و سملقان در خراسان شمالی از سال 85 آغاز شد، بیمارستانی که احداث آن با اعتبار 38 میلیارد ریالی در نخستین سفر محمود احمدی نژاد، رییس دولت اعتدال و مهرورزی به خراسان شمالی مصوب و آغاز شد و قرار بود در مدت دو سال به بهره برداری برسد.

اکنون اما حدود هشت سال از آن زمان می گذرد؛ بیمارستانی که قرار بود دو ساله به پایان برسد بارها از سوی مسؤولان دولت های نهم و دهم بازدید شد و هر بار وعده ای جدید برای تکمیل آن عنوان می شد؛ وعده ای که هیچ گاه وفا نکرد.

حتی در سال آخر دولت دهم و آن زمانی که شماری از پروژه های عمرانی مهم کشور در زمره طرح مهر ماندگار قرار گرفتند که تا پایان دولت دهم به پایان برسد؛ بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه هم به درون این لیست راه یافت اما این طرح نیز همانند غالب 33 پروژه مهر ماندگار خراسان شمالی در پایان دولت دهم تکمیل نشد؛ مهری که نه تنها ماندگار نشد بلکه چون زخمی سرباز بر پیکره نحیف شهرستان مانه و سملقان باقی ماند؛ بیمارستانی که ساختمان آن با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی، همچنان در بند دیون و معوقات مالی گرفتار است.

اکنون دیگر آن دولت عدالت و مهروزی رفته و جای خود را به تدبیر و امید داده است؛ دولتی که مردم مانه و سملقان امید دارند در سایه تدبیر او پروژه های نیمه تمام عمرانی شهرستان تکمیل شوند و خسارت های چند ساله یک به یک در مسیر جبران قرار گیرند.

پنج شنبه هفته ای که گذشت عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به همراه شماری از معاونان خود به منظور بازدید از طرح های عمرانی خراسان شمالی به این استان سفر کرد؛ در این سفر محمدجعفر علیزاده، معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی از پروژه نیمه تمام بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه بازدید کرد و نسخه ای جدید برای تکمیل و بهره برداری از آن پیچید.

نیاز مبرم شهرستان مانه و سملقان به بیمارستان

شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی در مسیر تردد سالانه بیش از 20 میلیون زائر و مسافر قرار دارد؛ ترددی که اگر چه تأثیر زیادی در بهبود اقتصاد نه چندان خوش احوال منطقه دارد اما از طرف دیگر بالا بودن میزان تصادفات در محور عبوری که دست بر قضا به علت باریک بودن و آمار بالای کشته های رانندگی به جاده مرگ نیز مشهور است؛ مسئله ای است که در کنار عدم وجود حتی یک بیمارستان به گونه ای دردآور خودنمایی می کند.

علاوه بر مسافران عبوری؛ اهالی شهرستان مانه و سملقان که بیش از 70 درصد آنها در روستاها سکونت دارند نیز از نبود بیمارستان در مرکز این شهرستان به شدت گلایه دارند؛ افرادی که مجبور هستند برای دسترسی به خدمات معمول بیمارستانی راهی بجنورد؛ مرکز خراسان شمالی شوند.

در محور جنگل گلستان- بجنورد که به جاده مرگ معروف است روزانه تصادفات متعددی روی می دهد؛ سوانحی دلخراش که مصدومان زیادی به جای می گذارد و متاسفانه به دلیل طولانی بودن مسیر تا بیمارستان های بجنورد و نبود بیمارستان در آشخانه، بسیاری در این بین جان خود را از دست می دهند.

این موضوع مهم یک بار دیگر مسؤولان استانی و کشوری را به تکاپو انداخته هر چه سریع تر ساختمان بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه را تکمیل کنند تا گره کوری که سال هاست مردم این منطقه را به خود مشغول کرده؛ گشوده شود.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پروژه بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه می گوید: با توجه به این که احداث ساختمان بیمارستان مرکز این شهرستان بیشتر از حد متعارف طول کشیده؛ پیگیری برای تکمیل ساخت آن به طور ویژه در دستور کار مسئولان شهرستان و استان قرار دارد.

غلامرضا عوض زاده اضافه می کند: از ابتدای سال جاری این پروژه چندین بار مورد بازدید مسئولان استانی و کشوری قرار گرفته و قرار است تا پایان خرداد ماه جاری ساختمان آن تکمیل شود.

به گفته وی با توجه به این که شهرستان مانه و سملقان دروازه ورودی به خراسان شمالی محسوب می شود و در مسیر تردد مسافران عبوری از این استان نیز قرار دارد؛ احداث این بیمارستان بسیار ضروری است.

تکمیل بیمارستان تا پایان نیمه نخست امسال

اگر چه فرماندار مانه و سملقان از تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی آشخانه تا پایان خرداد ماه می گوید اما محمدجعفر علیزاده، معاون عمرانی وزیر راه و شهرسازی در بازدیدی که پنج شنبه هفته گذشته از این پروژه داشت؛ قول تکمیل این طرح را تا پایان نیمه نخست سال جاری داد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن روند ساخت این بیمارستان، تا 10 روز آینده کل مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز و معوقات پیمانکار این پروژه پرداخت می شود.

علیزاده اضافه کرد: در پایان اردیبهشت ماه جاری با اکیپی کارشناسی برای تحویل این پروژه به شهرستان مانه و سملقان می آیم و امکانات تاسیساتی این بیمارستان نیز به زودی برای آماده سازی و تحویل تست می شود.

وی با بیان این که در خراسان شمالی سه بیمارستان در دست ساخت قرار دارد که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها حدود 65 میلیارد تومان است؛ اظهار داشت: بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان مانه و سملقان در نیمه نخست سال جاری تکمیل می شود.

با این وعده معاون وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید؛ اکنون مردم شهرستان مانه و سملقان منتظرند ببیند که آیا وعده مدیر دولت یازدهم وفا می کند یا آن که این وعده نیز از قماش همان وعده های رنگین مدیران دولت های نهم و دهم است.

کد خبر 2278335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha