۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵

نماینده عنوان کرد:

شبکه مستند باید به شبکه ای تولیدی تبدیل شود/ لزوم ارتباط مستندساز با دانشگاه

شبکه مستند باید به شبکه ای تولیدی تبدیل شود/ لزوم ارتباط مستندساز با دانشگاه

یاسوج - خبرگزاری مهر: یک مدیر دوبلاژ سینما و تلویزیون گفت: شبکه مستند باید به شبکه ای تولیدی تبدیل شود و این جز با حمایت از مستندسازان امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود نماینده صبح جمعه در جمع مدیران و مستندسازان شبکه استانی دنا افزود: به تجربه ثابت شده است که هرجایی که شجاعت مدیریتی به همراه توانمندی باشد، به رغم نبود ابزارها، کارهای موفقی انجام شده است.

وی اظهار داشت: فکر و اندیشه بالاترین ابزار برای هر کاری است و اگر این دو وجود داشته باشد می توان در تولید آثار مستند موفق بود.

نماینده بر لزوم تعامل و ارتباط هرچه بیشتر مستندسازان و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: دانشگاهیان در زمینه انجام تحقیق و پژوهش می توانند به خوبی به مستندسازان کمک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون بیش از 14هزار مستند را دوبله کرده ام، تصریح کرد: در دوبله آثار، بی تفاوت از کنار کارهای مستندسازان نمی گذرم و اولین نگاهم به مستندساز، میزان زجر و زحمتی است که او برای کار کشیده است.

این گوینده فیلمهای مستند به مستندسازان تاکید کرد: برای خواندن گفتار متن مستندها، به صدای گوینده ها توجه کرده و صدایی را انتخاب کنید که با فضای فیلم شما و موضوع آن ارتباط داشته باشد.

لزوم توجه به مستندهای انبوه در کنار مستندهای فاخر

یک مستندساز تلوزیون هم در این نشست گفت: مستند ساز باید مشخص کند که به دنبال ساخت چه نوع مستندی است و مدیران هم باید تکلیف خود را در خصوص میزان حمایت از مستند مشخص کنند.

ایرج میلانی با بیان اینکه نگران دو نوع تقسیم بندی در حوزه مستند تلوزیونی هستم که نمی دانم درست است یا نه، اظهار داشت: مدیران و مستندسازان باید تکلیف خود را با دو نوع مستند فاخر و انبوه یا مصرفی مشخص کنند.

وی خود را نماینده مستندسازان انبوه دانست و بیان داشت: مستندهای انبوه می توان مورد توجه واقع شده و مخطبان زیادی را جذب کند.

کارگردان مستند "ایران، بهشتی دیگر"افزود: مستندساز و مدیر باید به تولید هردو این مستندها توجه کنند زیرا هردو برای مخاطب لازم است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به آغاز به کار شبکه استانی دنا از سال 84 گفت: طی این سالها شبکه استانی دنا از رشد کمی و کیفی بسیار خوبی برخوردار بوده است.

مسلم رحیمی افزود: حضور هفت فیلم مستند از این شبکه در بخش مسابقه جشنواره امسال سینما حقیقت نشان از توانمندی مستندسازان این استان دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته هم یک اثر از این شبکه در بخش مستند جشنواره فجر حضور داشت.

رحیمی تاکید کرد: این موفقیتها با حمایت از مستندسازان بومی این استان بدست آمده است.

وی تولید مستند را در اولویت برنامه های این شبکه عنوان کرد و اظهار داشت: شبکه دنا نشان داده که در عرصه تولید فیلم مستند موفقتر از سایر عرصه ها بوده است.

کد خبر 1728824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha