۱۳ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۰

«گزارش اقلیت» با انتخاب پریان منتشر می‌شود

«گزارش اقلیت» با انتخاب پریان منتشر می‌شود

کتاب «گزارش اقلیت» در قالب یکی از کتاب‌های مجموعه علمی تخیلی «انتخاب پریان» منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات پریان که اقدام به چاپ کتاب‌ها و آثار فانتزی می‌کند، چندی است انتشار کتاب‌هایی در قالب مجموعه‌ای به نام «انتخاب پریان» را با تاکید بر انتشار آثار فانتزی کلاسیک و ادبیات علمی‌تخیلی در دستور کار قرار داده است. تا به حال دو عنوان «تصاویر فسیلی» و «حکایت‌های مریخ» از این مجموعه منتشر شده‌اند که کتاب اول، مجموعه‌ای از داستان‌های نویسندگان مختلف و کتاب دوم هم داستان‌هایی از ری برادبری هستند. «تصاویر فسیلی» با ترجمه زهرا جلال‌زاده و «حکایت‌های مریخ» هم توسط مهدی بنواری ترجمه شده‌اند.

اما سومین عنوانی که قرار است در قالب مجموعه انتخاب پریان منتشر شود، «گزارش اقلیت» است که به واسطه ساخته شدن فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با اقتباس از آن، اثری شناخته شده است. البته کتابی که انتشارات پریان با این نام منتشر می‌کند، مجموعه‌ای از 3 داستان کوتاه از فلیپ کی‌دیک است که یکی از آن‌ها «گزارش اقلیت» نام دارد.

داستان «گزارش اقلیت» در فضایی علمی تخیلی در زمان آینده رخ می‌دهند و پلیس‌ها قبل از این‌که جرمی حادث شود، می‌توانند آن را پیش‌بینی کنند و جنایت‌کار را دستگیر کنند. دو داستان دیگر کتاب هم با نام «شیاد» و «دستمزد» در همین حال و هوا نوشته شده‌اند و چنین فضایی دارند. مانند «گزارش اقلیت»، با اقتباس از این دو داستان هم فیلم‌های سینمایی ساخته شده است.

ترجمه مجموعه داستان «گزارش اقلیت» توسط علیرضا یارپرور انجام شده است. این کتاب مجوز انتشار را کسب کرده و اواخر بهمن‌ماه یا اوایل اسفند‌ به بازار نشر عرضه خواهد شد.

کد خبر 1805361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha