۱ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۲

گزارش مهر/

جوشش خون شهیدان تامحو رژیم صهیونیستی ادامه دارد/شاطری سربازی ولایتمدار

جوشش خون شهیدان تامحو رژیم صهیونیستی ادامه دارد/شاطری سربازی ولایتمدار

سمنان-خبرگزاری مهر: صهیونیست ها با به شهادت رساندن امثال شاطری ها راه به جایی نخواهند برد و جوشش خون شهیدان تا محو کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حاج حسن شاطری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود و در امور مهندسی جنگ، راهسازی و جاده سازی در مناطق جنگی فعالیت داشت.

وی پس از جنگ تحمیلی در افغانستان و بعد از جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستمی علیه لبنان در جنوب این کشور مسئولیت هیئت ایرانی بازسازی مناطق جنگ زده را بر عهد داشت و سر انجام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز شود.

شاطری سربازی ولایتمدار و گوش به فرمان امام و رهبری بود

یکی از دوستان شهید شاطری، این شهید را به عنوان یک سرباز ولایتمدار و گوش به فرمان امام و رهبر خواند و افزود: ایشان در سالهای اخیر به بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشا بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

کاظم دارابی با بیان اینکه این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، تصریح کرد: البته آنچه مسلم است، این مزدوران با انجام این اقدامات شنیع راه به جایی نخواهند برد.

وی تاکید کرد: شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما شود.

این همرزم شهید با اشاره به شهادت این سردار رشید اسلام اظهار داشت: ایشان در طول سالهای جنگ تحمیلی به مدت هشت سال در امور راهسازی، جاده‌سازی و مهندسی جنگ فعال بود و بعد از آن نیز مدتی را در افغانستان برای بازسازی برخی مناطق این کشور به نفع مردم مستضعف افغان فعالیت داشت.

شهید شاطری یک گل بدون خار و یک شهید زنده  

دارابی، شهید شاطری را مطیع محض رهبری معرفی کرد و ادامه داد: هیچ آزاری از این شهید بزرگوار به هیچ کس نرسید و دوستان و نزدیکان او نیز ایشان را فردی محکم، دوست داشتنی و در یک کلام یک گل بدون خار و یک شهید زنده می شناختند که رفتار و کردارش زبانزد همگان بود.

وی با بیان اینکه بنده به مدت حدود پنج سال با ایشان در امور بازسازی همکاری نزدیک داشتم، تصریح کرد: من مطمئنم امروز مردم لبنان اعم از شیعه و سنی و مسیحی و دروزی از حادثه شهادت ایشان به دست دژخیمان صهیونیست بسیار ناراحتند چون او هیچ فرقی بین شیعه و سنی و مسیحی نمی گذاشت و تمام تلاش خود را برای بازسازی مناطق جنگ زده لبنان گذاشته بود.

شجاعت سردار شهید شاطری موجب جذب رزمندگان به وی بود

یکی دیگر از دوستان سردار شهید با بیان اینکه، حاج حسن برای انجام عملیات  حتی در منطقه ای که صعب العبور بود و منطقه جغرافیایی سختی داشت وارد می شد افزود: در عملیات پاکسازی، این شهید بزرگوار علاوه بر کار پیشتیبانی، کار مدیریتی را نیز بر عهده داشت.

سید احمد ربیعی تصریح کرد: این شجاعت و بی باکی شهید طوری بود که تمامی رزمندگان را جذب می کرد و از آن طرف دشمن را مایوس می کرد.

 شهید شاطری حضوری پررنگ در فعالیت های قبل و بعد از انقلاب داشت

 وی با بیان اینکه فعالیت هایی چون مخالفت با رژیم پهلوی، پخش اعلامیه، روشن گری مردم و جوانان نشان از یک نبوغ زودرس سیاسی در حاج حسن در دوران نوجوانی و جوانی بود گفت: در حزب جمهوری اسلامی به عنوان یکی از احزاب بسیار مهم و اساسی فعالیت های جدی داشت که در واقع برای مدیریت کشور نقش مهمی ایفا کرد.

ربیعی افزود: آن زمان، زمانی بود که تمام گروهک های انتقاطی وابسته به غرب و شرق در سراسر کشور فعال بودند و برای تقابل با جمهوری اسلامی و شرایط سختی که برنظام حاکم بود، یک سری از جوان های مومن و متدین مثل شهید حسن شاطری در آن زمان لحظه ای آرام نماندند و برای دفاع از آرمان های انقلاب تلاش گسترده ای داشتند.

فعالیت های سیاسی قابل توجه حاج حسن علیه گروهک های انتقاطی

همرزم شهید شاطری درباره فعالیت های سیاسی که حاج حسن علیه گروهک های انتقاطی داشت اظهار کرد: این فعالیت ها در زمانی بود که گروهک های سیاسی و وابسته به آمریکا و شوروی سابق در سراسر کشور یک سری اقدامات تجزیه طلبانه ای را شروع کرده بودند. آنها دست به سلاح برده و به تقابل با جمهوری اسلامی پرداخته بودند و به شکل متحد گروه های چپ و مخالف نظام در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده بودند.

حاج حسن ساده زندگی می کرد

یکی دیگر از همرزم های شهید شاطری گفت: ایشان به عنوان یک خدمتگزار در بین افراد حضور داشت و معلوم نبود فرمانده تیپ است یا فرمانده گروه، ساده زندگی می کرد.

حسن ادب گفت: از دیگر ویژگی های شهید را می توان به مطیع رهبری بودن وی اشاره کرد، در آن زمان ما هر چه می گفتیم می گفت "ببینید امام چه می گوید".

تا زمانی که جنگ ادامه دارد من در جبهه می مانم

ادب در ادامه افزود: زمانی که به جبهه های نبرد اعزام شد گفت: تا زمانی که جنگ ادامه دارد من در جبهه می مانم، بعد از جنگ نیز وقتی به لبنان اعزام شد، همین سخن را می گفت.

این همرزم شهید اظهار داشت: مجاهد مخلص، ایثارگرِ پر افتخار و انسان صبور و خدوم و خیرخواه، سردار شهید حسن شاطری پس از عمری تلاش و فداکاری در راه خدا، به زیارت حضرت حق، باریافت تا پاداش مجاهدات خود را دریافت کند.

وی تصریح کرد: بی تردید، همانگونه که خاطره فداکاری های سردار شهید حسن شاطری در ذهن همرزمان او در دوران دفاع مقدس، ماندگار است، خدماتِ مخلصانه او در کنار مردم ستمدیده لبنان در تاریخ مشعشعِ مقاومت نیز در حافظه تاریخیِ مظلومانِ آن خطه، جاودان خواهد ماند.

شاطری مصداق آیه شریفه "الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فى سبیل‌الله" بود

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری سمنان نیز با اشاره به اینکه سردار شهید حسن شاطری، ایمانی خالصانه داشت و لحظه‌ای آرام و قرار نمی‏ گرفت گفت: این سردار رشید اسلام ذره‌ای انتظارات، تعلقات و دلبستگی مادی در وجودش نبود و می‌توان به حقیقت گفت که شهادت، حق این سردار مجاهد بود.

ایرج کارخایی افزود: سردار شاطری پس از پایان جنگ نیز در بسترهای مختلف خدمت‌رسانی حضوری فعال داشت که از جمله آن خدمات ارزنده می‌توان به حضور تلاش و همت ایشان در بازسازی افغانستان، لبنان و بیروت اشاره کرد.

شهید شاطری سرمنشأ بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود

وی با بیان اینکه این شهید بزرگوار به عنوان یک سرباز، ولایت‏مدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سال‏های اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب‏ دیده لبنان در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد، گفت: این امر سرمنشأ بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان سمنان در خاتمه با اشاره به اینکه این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت اظهار داشت: این شهید یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سال‏های جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه‏ های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

کد خبر 1816768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha