بان کی مون:

تل آویو باید در تعامل با اسرای فلسطینی به قوانین بین المللی پایبند باشد

تل آویو باید در تعامل با اسرای فلسطینی به قوانین بین المللی پایبند باشد

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اوضاع بد اسرای فلسطینی خواستار پایبندی صهیونیستها به قوانین بین المللی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اوضاع بد اسرای فلسطینی در بند زندان های رژیم صهیونیستی (اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند) ابراز نگرانی کرد.

بان کی مون در این بیانیه با اشاره به وضعیت جسمانی وخیم "سامر العیساوی" یکی از اسرای فلسطینی خاطرنشان کرد نامه ای را از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در رابطه با اسرای فلسطینی دریافت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد اخیرا در گفتگوی تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اوضاع بازداشت شدگان بدون اتهام فلسطینی ابراز نگرانی کرده است.

وی در ادامه از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست که فورا اسرای فلسطینی که بدون اتهام بازداشت شده اند و طبق استانداردهای بین المللی محاکمه نشده اند آزاد شوند. دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست که در تعامل با اسرای فلسطینی به قوانین و استانداردهای بین المللی پایبند باشد.

بان کی مون اظهار داشت سازمان ملل متحد از نزدیک اوضاع فلسطین به ویژه موضوع اسرای فلسطینی را دنبال می کند و در این رابطه "جیمز راولی" یکی از مسئولان سازمان ملل متحد با وزیر امور اسرای فلسطینی در رام الله دیدار کرد و علاوه براین دیدارهایی نیز با نمایندگان خانواده های اسرای فلسطینی داشته است.

خاطرنشان می شود اسرای فلسطینی از روز گذشته در اعتراض به بازداشت بدون اتهام و شرایط دشوار زندانهای رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند که این امر در برخی زندان ها از جمله زندان عوفر به درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی و زخمی شدن شماری از اسرای فلسطینی منجر شده است.

کد خبر 2002275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha