۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۰۳

رسوایی مالی خاندان سطنتی اسپانیا را بدنام کرد/ حضور داماد پادشاه در دادگاه

رسوایی مالی خاندان سطنتی اسپانیا را بدنام کرد/ حضور داماد پادشاه در دادگاه

یک رسانه غربی از حضور داماد پادشاه اسپانیا در دادگاه برای پاسخگویی به اتهامات خود درباره اختلاس چند میلیون یورویی از طریق موسسه "نوئوس" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، یاکی اوردانگارین داماد پادشاه اسپانیا و همسر کریستینا دختر کوچک پادشاه امروز شنبه برای پاسخگویی به اتهامات خود درباره اختلاس چند میلیون یورویی دولت از طریق موسسه "نوئوس" در  دادگاه حاضر شد.

داماد پادشاه اسپانیا که به جرم خود تفهیم اتهام نشده است، برای ورود به دادگاه از ازدحام جمعیت و خیابانهای شلوغ که 170 پلیس برای دور نگاه داشتن معترضین از یاکی اوردانگارین تلاش می کردند، عبور کرد.

داماد پادشاه اسپانیا در این جلسه حاضر شده است تا به این سوالات پاسخ دهد که آیا از موقعیت خود برای انعقاد قرادادهای سودآور برای موسسه غیر انتفاعی "نوئوس" خود سواستفاده کرده است یا خیر.

افشای این رسوایی مالی همزمان با بحران اقتصادی اسپانیا و افزایش نرخ بیکاری، خاندان سلطنتی را بدنام کرده است. و باعث افزایش انزجار مردم از عملکرد این خاندان شده است.

پس از اوردانگارین قرار است "کارلوس گارسیا رِوِنگا" منشی و شخص معتمد کریستینا و النا دختران پادشاه به دفتر قاضی بازپرس می روند.

یورو نیوز نیز در این رابطه می نویسد: یاکی اوردانگارین متهم است همراه با شریک تجاری خود از طریق بنیاد نوئوس که خود آن را تأسیس کرده، بخشی از هزینه‌های دریافتی از نهادهای دولتی را به حساب‌های شخصی منتقل کرده است.

وی پیش از حضور در دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: کاملا مشخص است که من بی‌گناه هستم، گذشته و فعالیتهای حرفه‌ای من گواه همین امر است. در تمام سالهای گذشته تمام وظایف و تصمیماتی که اتخاذ کرده‌ام شفاف است.

اوردانگارین بازیکن سابق هندبال است که پس از ازدواج با کریستینا، دختر پادشاه، رشته ورزشی خود را‌‌ رها کرد و لقب دوک گرفت. همزمان با برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، گروهی از مردم اسپانیا با تجمع در مقابل دادگاه خواهان رسیدگی صحیح به این پرونده مالی خاندان سلطنتی شدند.

 

کد خبر 2004487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha