۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

خرمی:

احداث 15مسجد مسکن مهر در شهرهای استان مرکزی

احداث 15مسجد مسکن مهر در شهرهای استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازی استان مركزی از احداث 15 مسجد مسکن مهر در شهرهای این استان خبر داد و گفت: احداث مسجد و مدرسه از نیازهای اساسی مسکن های مهر هستند.

غلامرضا خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد مسجد امام رضا(ع) واقع در كوی فضيلت شهر مهاجران به عنوان اولين مسجد طرح مسكن مهر استان مركزی همزمان با دهه فجر افتتاح شد.

وی ادامه داد: عمليات اجرايی پروژه مسجد كوی فضيلت مهاجران با هدف تأمين فضای مذهبی برای ساكنان طرح مسكن مهر، با نام حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در زمينی به مساحت 3362 متر مربع و زيربنای 590 مترمربع آغاز شده است.

قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازی استان مركزی اضافه کرد: این مسجد با هزینه ای بالغ بر 5350 ميليون ريال و به همت این اداراه كل و موسسه تأمين مسكن بسيجيان استان مركزی به پايان رسيد.

خرمی احداث هفت باب مسجد ديگر با نام های مسجد زينب كبری(س) واقع در كوی امام صادق(ع) شهر اراك، مسجد الغدير كوی معلم شهر خمين، مسجد امام هادی(ع) كوی انتظام شهر خمين، مسجد امام هادی(ع) كوی امام رضا(ع) شهر دليجان، مسجد امام صادق(ع) كوی دانشگاه شهر محلات، مسجد كوی علوی شهر ساوه و مسجدالنبی شهر سنجان را از دیگر مساجد طرح مسکن مهر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این مساجد در مجموع با هزينه 9200 ميليون ريال در دست ساخت است٬ اظهار کرد: مسجد الغدير كوی معلم شهر خمين با مساحت 790 متر مربع و زیربنای 405 متر مربع و اعتبار 1300 میلیون ریال احداث و به زودی افتتاح خواهد شد.

خرمی همچنین از بهره برداری مسجد امام هادی(ع) كوی انتظام شهر خمين خبر داد و خاطر نشان کرد: این مسجد نیز در زمینی به مساحت 672 متر مربع٬ زیربنای 580 متر مربع و اعتبار 1700 میلیون ریال در سال جاری به بهره برداری می رسد.

قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازی استان مركزی در پایان تصریح کرد:  پنج باب مسجد ديگر از مجموعه مساجد مهر احداثی در طرح مسكن مهر نیز تا فروردین سال آینده به بهره برداری خواهد رسيد.

کد خبر 2004916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha