۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲

در هفته دولت/

2 پروژه راهداری در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

2 پروژه راهداری در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح و بهره برداری از دو پروژه راهداری در هفته دولت خبر داد.

علی زندی فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:همزمان با هفته دولت پروژه ایمن سازی تقاطع غیرهمسطح قدمگاه واقع در شهرستان شازند و کنارگذر مربوطه و روشنایی بخشی از محور اراک- راهجرد به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه تقاطع غیرهمسطح قدمگاه افزود: در اجرای این پروژه، یک کیلومتر گارد ریل، پنج کیلومتر خطوط حاشیه و خطوط وسط جاده، 300 مترمربع علائم و تابلوهای اطلاع رسانی به کار گرفته شده است.

زندی فر اعتبار این پروژه را بالغ بر 12 میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاطع قدمگاه، محل تلاقی محور خمین به شازند و اراک به ازنا است و از راه های مهم مواصلاتی و پرتردد استان بشمار می آید، ایمن سازی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر راهداری استان مرکزی در خصوص دیگر پروژه آماده بهره برداری گفت: پروژه روشنایی بخشی از محور اراک – راهجرد به طول 30 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال اجرا و آماده بهره برداری در هفته دولت است.

وی با اشاره به اینکه محور اراک – راهجرد از راه های شریانی و پرترافیک کشور است، اظهار کرد: روشنایی این محور یه دلیل قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

 زندی فر گفت: در این پروژه از تیرهای 14 متری و چراغ های 400 وات بخار سدیم با فاصله تقریبی 50 متر و ترانس kva50 استفاده شده و برای کل محور مذکور به طول تقریبی 52 کیلومتر شبکه برق 20 کیلو ولت احداث شده است.
 

کد خبر 2118336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha