۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۳

رئیس کمیته داوران تکواندو:

اشتباهات داوری را قبول دارم/ باید مطیع قانون باشیم

اشتباهات داوری را قبول دارم/ باید مطیع قانون باشیم

سیروس رضایی گفت: اشتباهات داوری را قبول دارم و تا آنجا که بتوانیم در حل این مشکل تلاش می کنیم ولی همه باید تابع قانون باشند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار مهر مورد اعتراضات روز دوشنبه  به نحوه قضاوت ها گفت: هفته های پایانی است و حساسیت برای رسیدن به سکوها خیلی بالاست. یک موقع برای یک امتیاز سکوی یک تیم جابجا می شود ولی ما بر اساس قانون و آنچه می بینیم قضاوت می کنیم.

وی در مورد ادعای ساعی در خصوص توهین یکی از داوران به وی گفت: در زمان اعتراضات صحبت هایی شد که یک بخشی از آن را من شنیدم. از این طرف هم کاشانیان خطاب به ساعی گفت: تو بچه بودی من داوری مسابقات تو را انجام می دادم، این رفتارها بی ادبانه است و فکر می کنم  حتی گفت بی شخصیتی است. این سخنان را من بگوش خود شنیدم.

رضایی ادامه داد: در جریان دعوا حلوا پخش نمی کنند. معتقدم ابتدا نباید چنین اتفاقی می افتاد باید دید زمینه ساز این جریانات چگونه بوده است، ما همه اعضای یک خانواده هستیم و همه داریم برای گرم نگه داشتن کوره داوری این اتفاقات را جریان سازی می کنیم که برازنده هیچ کدام از ما هم نیست. من با ساعی بحث کردم ولی الفاظ بدی بکار نبردم.

رئیس کمیته داوران در خصوص نبود کمیته انضباطی و قضایی در مسابقات هم گفت: این برعهده من نیست. دبیر فدراسیون و سازمان لیگ باید جوابگو باشند. وظیفه من فقط بخش داوری است.

وی با قبول اشتباه دوران گفت: بله اشتباه داریم. هرجا انسان قضاوت می کند اشتباه هم هست ولی روش بررسی اشتباه چگونه است با سر و صدا یا از مسیر قانونی خودش ، مربی می تواند کارت اعتراض خود را نشان دهد و ما هم بر اساس سیستم بازبینی فیلم که قانونگذار تعبیه کرده این کار را انجام دهیم. آنجا هم که خارج از قانون است باید مطیع باشیم و جنجال نکنیم.

رضایی در مورد تصمیم گیری در مورد جریانات اتفاق افتاده گفت: ما واقعه را بررسی می کنیم نه افراد را. زمانی که من عملی انجام می دهم حرکت من بررسی می شود نه رئیس کمیته داوران و آن را هم یک کمیته متشکل از نفرات مختلف انجام می دهند. کاری نکنیم که منجر به محرومیت شود.

وی در پایان پیرامون راهکار برون رفت از این وضعیت گفت: هیچ وقت نمی توان اشتباهات را بین برد. برای آنکه آن را به حداقل برسانیم  کلاس های کارگاهی داریم ولی باور کنید سطح این تکواندو و سرعت رد و بدل شدن امتیازات خیلی بالاست ولی نباید انتظار داشته باشیم که درصد اشتباهات به صفر برسد.

کد خبر 2006390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha