۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۳

لغو مراسم چلهم همایون خرم با وجود آمادگی بنیاد رودکی

مراسم چهلمین روز درگذشت همایون خرم در حالی لغو و به سال آینده موکول شد که بنیاد رودکی و تالار وحدت از آمادگی کامل برای برگزاری آن خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت چهل روز از درگذشت همایون خرم از استادان موسیقی ایرانی که در تاریخ 28 دی درگذشت انتظار می‌رفت نهادهای فرهنگی کشور به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری این وزارتخانه و بنیاد رودکی تدارکی برای مراسم چهلمین روز درگذشت وی در نظر بگیرند ولی با گذشت دو روز از چهلم همایون خرم هیچ خبری از چنین مراسمی نشد.

رضا خرم فرزند زنده‌یاد همایون خرم پیش از این در گفتگویی با مهر اعلام کرده بود که خانواده وی توانایی برپایی مراسمی در شان این آهنگساز را بدون همراهی و همکاری نهادهای فرهنگی کشور ندارد و در صورت اعلام آمادگی نهادهایی از این دست آمادگی برگزاری این مراسم را دارد.

مراسمی برای نکوداشت خالق "تو ای پری کجایی" در شرایطی که انتظار می‌رفت خانواده او و متصدیان امور فرهنگی و هنری کشور برنامه‌ای گسترده و در شان این هنرمند برگزار کنند، بر پا نشد تا به گفته رضا خرم این مراسم به بعد از عید و سال آینده موکول شود.

همه این اتفاقات در حالی رخ داد که مسوولان بنیاد رودکی و تالار وحدت با جدیت می‌گویند، توان و بضاعت برگزاری مراسمی در شان همایون خرم را داشته و برای اثبات آن نیز ضمن اعلام برگزار شدن جلسه‌ای دوستانه و مفید با خانواده خرم، ادله‌ای چون انتخاب روز و ساعتی برای برپایی چهلمین روز درگذشت همایون خرم در تالار وحدت را اقامه می‌کنند و می‌گویند حتی روز و ساعتی که با خانواده خرم به توافق رسیده بودند، تالار را خالی نگه داشتند.

مسوولان تالار وحدت و بنیاد رودکی برای اثبات جدیت خود در برگزاری مراسمی برای همایون خرم به اجرای بیست و یکم اسفند ماه پری ملکی نیز اشاره می‌کنند؛ اجرایی که عنوان آنهم "شب خرم" است. البته این نکته مطرح است که این مراسم حتی با چنین عنوانی می‌تواند صرفا به دلیل تمایل شخصی پری ملکی و ادای دین وی به همایون خرم باشد.

مراسم چهلمین روز درگذشت همایون خرم در حالی برگزار نشد که چندی پیش از درگذشت او قرار بود برنامه گسترده‌ای با حضور خود همایون خرم و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به آثارش در موزه موسیقی برگزار شود. برپایی گالری عکسی از همایون خرم و پخش فیلم مستندی درباره او و همچنین تکنوازی خود همایون خرم از جمله رپرتوار آن برنامه بود.

انتظار می‌رود مراسمی که قرار است در بهار سال آینده برگزار شود به بهترین شکل برپا شود و لغو شدن برنامه چهلم همایون خرم را نیز جبران کند. همچنین امید می‌رود وعده علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی برای برپایی مراسم یادبود و بزرگداشتی در شان زنده‌یاد خرم نیز محقق شود.

همایون خرم، آهنگساز و نوازنده ویولن و خالق تصانیفی چون "تو ای پری کجایی"، "ساغرم شکست ای ساقی"، "رسوای زمانه منم" و " امشب در سر شوری دارم" شامگاه 28 دی ماه سال جاری در سن 82 سالگی بر اثر سرطان روده درگذشت.

 

کد خبر 2010172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha