۹ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۱۶

گزارش خبرنگار اعزامی مهر/

بازدید مهمانپرست از رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس

بازدید مهمانپرست از رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس

سخنگوی وزارت امور خارجه و هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران از رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس بازدید کردند و در جریان چگونگی تهیه و اجرای بخش های خبری قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دپیلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه روز جمعه به همراه هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران که در بلاروس به سر می برد، از مرکز رادیو و تلویزیونی دولتی بلاروس بازدید کرد.

در این دیدار کریل کازاکوو مدیر کل آژانس خبری تلویزیون بلاروس شرحی از نحوه فعالیت خبری خود و همکارانش ارائه کرد.

وی به سفرش به ایران و تهیه فیلم از مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از اخبار ما به ایران اختصاص دارد از آنجا که کشور بلاروس جزو جنبش عدم تعهد است به سیاست خارجی ایران به عنوان کشور مستقل احترام می گذاریم. به همین دلیل سعی می کنیم اخباری که از وضعیت ایران دریافت می کنیم از منشوری باشد که اخبار ایران دنبال می کند نه آنچه غرب ارائه می دهد.

کازاکوو خاطرنشان کرد: ایران دارای تمدن چند هزار ساله است و باید به نقطه نظرات شما از دیدگاه خودتان احترام بگذاریم.

مهمانپرست نیز طی سخنانی گفت: فشارهایی که غرب به ایران و بلاروس وارد می کند غیر منصفانه است که دلیل آن هم استقلال این کشورهاست. اما دوره اینکه یک یا چند کشور نظراتشان را به دیگر کشورها تحمیل کنند گذشته است. کشورهای مستقل باید با هم همکاری داشته باشند و موجب ایجاد روابط عادلانه در نظام بین الملل شوند زیرا کشورهای غربی سعی دارند چهره متفاوتی از کشورهای مستقل به نمایش بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در دوره ای زندگی می کنیم که افکار عمومی تعیین کننده سیاست خارجی کشورهاست. قدرت رسانه تبدیل به عامل تعیین کننده در سیاست خارجی کشورها شده است. برای اینکه بتوانیم با سلطه رسانه های زنجیره ای غرب مقابله کنیم باید رسانه های کشورهای مستقل را به همکاری بیشتر با یکدیگر تشویق کنیم. همچنین با همکاری یکدیگر واقعیت های کشورهای خود را به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی به تحریم شبکه های رسانه ای برون مرزی جمهوری اسلامی ایران از سوی غرب اشاره کرد و گفت: این کشورها از یک طرف مدعی آزادی بیان هستند اما از طرف دیگر نگران هستند که از شبکه های برون مرزی، دیدگاه خود را برای مردم دنیا در موضوعات مختلف تشریح کنیم. البته دنیای آینده متعلق به کشورهای مستقل است و ساختار قدرت در دنیا در حال تغییر است.

مهمانپرست پس از دیدار با مدیر کل آژانس خبری تلویزیون بلاروس ، با  حضور در استودیوی خبری تلویزیون بلاروس با گنادی داویدکو رئیس رادیو و تلویزیون بلاروس که برای اجرای یک برنامه خبری زنده با حضور سردبیران مهمترین رسانه ها و نشریات بلاروس آماده می شد، دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 2023964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha