۱۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۲۹

مهمانپرست در گفتگو با مهر/

آذربایجان و ارمنستان مسئله قره باغ را مسالمت آمیز حل کنند

آذربایجان و ارمنستان مسئله قره باغ را مسالمت آمیز حل کنند

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دو کشور آذربایجان و ارمنستان در موضوع قره باغ باید با توجه به شرایط سیاسی به دنبال حل مسالمت آمیز و رفع تنش در منطقه ما باشند، گفت: اگر به این نتیجه برسند که از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند در خدمت آنها هستیم.

رامین مهمانپرست در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص نقش ایران در حل مسئله قره باغ میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان، گفت: سیاست اصولی ما حل بحران ها و تنش های منطقه ای است فکر می کنیم در شرایطی که ثبات و آرامش در منطقه برقرار باشد همه کشورها از آن بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: برای حل بحران ها همیشه باید بهترین راه و راه مسالمت آمیز و همکاری های منطقه ای را به کار بگیریم. درباره بحران قره باغ اگر دو کشور آذربایجان و ارمنستان تمایل داشته باشند ما آمادگی داریم از همه ظرفیت ها برای حرکت در این سمت استفاده کنیم. همیشه هم در این زمینه اقداماتی برای حل بحران های مختلف در منطقه به کار گرفته ایم و بر ثبات و امنیت تاکید داشتیم. اکنون هم فکر می کنیم که باید از طریق مسالمت آمیز و گفتگوهای طرفین و با کمک کشورهای موثر که خیرخواهانه برای حل بحران اقدام می کنند این مسئله را حل کرد.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سوال که موضع دو کشور آذربایجان و ارمنستان درباره میانجیگری ایران چیست، گفت: ما از طرف خود اعلام آمادگی می کنیم، همچنین دیدگاههای خود را مطرح می کنیم. دو کشور باید با توجه به شرایط سیاسی به دنبال حل مسالمت آمیز و رفع تنش در منطقه ما باشند. اگر به این نتیجه برسند که از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند در خدمت آنها هستیم.

کد خبر 2025360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha