۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۲۳:۴۶

گزارش خبرنگار اعزامی مهر/

مهمانپرست: گسترش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان تضمین کننده روابط در تمام سطوح است

مهمانپرست: گسترش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان تضمین کننده روابط در تمام سطوح است

سخنگوی وزارت خارجه سطح روابط ایران و ارمنستان را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: گسترش روابط اقتصادی دو کشور و همکاری های چند جانبه منطقه ای تضمین کننده روابط در تمام سطوح و در راستای تحکیم روابط طرفین است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ارمنستان، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که در راس یک هیات رسانه ای به ایروان سفر کرده است، عصر روز دوشنبه با شاوارش کوچاریان معاون وزیر خارجه ارمنستان ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین به مرور روابط دو جانبه و بررسی زمینه توسعه همکاری های تجاری و گردشگری پرداخته و در خصوص تحولات و بحران های منطقه ای تبادل نظر کردند.

مهمانپرست به وجود اقوام مختلف از جمله ارامنه در ایران و شرایط مطلوب زندگی آنان اشاره و عشق و علاقه قومیت های مختلف ایران را به دلیل تاریخ و تمدن غنی ایران دانست و تاکید کرد : ما خواهان بهترین روابط با کشورهای منطقه به خصوص هسایگان خود بوده و از طریق همکاری می توانیم به پیشرفت و آبادانی کشورهای خود کمک کنیم.

وی روابط سیاسی ایران و ارمنستان را در بهترین سطح دانست و خواهان همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی وگردشگری هم سطح با روابط سیاسی شد.

سخنگوی وزارت خارجه روابط ایران و ارمنستان را در سطحی بسیار عالی دانست و یکی از نشانه های آن را حمایت دو کشور از یکدیگر در اجلاس های بین المللی اعلام کرد.

وی بر گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید و آن را تضمین کننده روابط در تمام سطوح دانست.

مهمانپرست همچنین اظهار یادآورشد: همکاری های چند جانبه منطقه ای اقدامی دیگر در راستای تحکیم روابط طرفین است.

در این دیدار طرفین توافق کردند برای معرفی ظرفیت های بالای دو کشور و فعال تر شدن بخش های خصوصی و رفت و آمد مردم ایران و ارمنستان به تقویت همکاری های رسانه ای پرداخته و نسبت به تبادل هیات های رسانه ای اقدام کنند.

معاون وزیر خارجه ارمنستان نیز گفت: کشورش به دنبال صلح و آرامش بوده و تاکید کرد ایران در برقراری ثبات نقش ویژه ای دارد.

کوچاریان همچنین گفت: در راستای برقراری تعادل و توازون منطقه ای، گسترش همکاری اقتصادی میان ایران و ارمنستان یک ضرورت است.
 

کد خبر 2024986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha