۹ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۴۶

گزارش خبرنگار اعزامی مهر/

مهمانپرست: غربی ها منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بینند

مهمانپرست: غربی ها منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بینند

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از طرح توقف درگیری ها در سوریه حمایت می کند ، گفت: اگر کشورهای غربی واقعا طرفدار دموکراسی هستند چرا اجازه نمی دهند مردم سوریه خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند، ما آرامش را به نفع منطقه می دانیم اما غربی ها منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بینند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بلاروس، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه روز جمعه با حضور در دانشگاه دولتی بلاروس با دانشجویان و اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

مهمانپرست در سخنرانی در جمع دانشجویان طی سخنانی به تاریخ جمهوری اسلامی ایران و توطئه آمریکایی ها و غربی ها علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها و غربی ها راههای فتنه زیادی از جمله حمایت گروههای تروریستی، اختلاف افکنی بین قومیت ها و ایجاد درگیری های مذهبی علیه ایران را طی کردند اما در برابر ملت ایران با شکست مواجه شدند زیرا ملت ما در دام این توطئه ها نیفتاد.

وی گفت: غربی ها این اواخر موضوع هسته ای ایران را مطرح می کنند و مدعی هستند که این انرژی خطرناک است و به همین دلیل کشور ما را تحریم کرده اند. این در حالی است که آمریکا از 32 سال قبل جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: آمریکا به بهانه های مختلف  از جمله مبارزه با تروریسم به عراق و افغانستان حمله کرد و امنیت منطقه را به هم زدند در حالی که معتقدیم اگر بحرانی در منطقه وجود داشته باشد کشورهای منطقه می توانند با همکاری با هم آن را حل کنند. ما معتقدیم نیازی به حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی نداریم. بر عکس هر زمان که نیروهای نظامی در منطقه ما بودند همان موقع بی ثباتی و نا امنی در منطقه ایجاد شده است.

وی درخصوص مسئله سوریه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران از طرح توقف درگیری ها در سوریه حمایت می کند در همین شرایط برخی کشورهای غربی و منطقه می گویند به هیچ وجه نباید گفتگوهای سیاسی شکل بگیرد و علنا اعلام می کنند که سلاح های بیشتری برای مخالفان می فرستند تا درگیری ها را شدت دهند.

مهمانپرست گفت: اگر کشورهای غربی واقعا طرفدار دموکراسی هستند چرا اجازه نمی دهند مردم سوریه خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند. ما آرامش را به نفع منطقه می دانیم اما غربی ها منافع خود را در بی ثباتی منطقه می بینند.

به گزارش مهر، مهمانپرست در بازدید از دانشگاه دولتی بلاروس در مرکز ایران شناسی و آموزش زبان فارسی این دانشگاه که به همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلاروس راه اندازی شده است حضور یافت و با زبان آموزان آن گفتگو کرد.

کد خبر 2023966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha