۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴

در سال جاري؛

6 ايستگاه مطالعه جديد در خراسان شمالي راه اندازي مي شود

6 ايستگاه مطالعه جديد در خراسان شمالي راه اندازي مي شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: در سال جاري شش ايستگاه مطالعه جديد در سه شهر بزرگ اين استان راه اندازي مي شود.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، از راه اندازي شش ايستگاه مطالعه جديد در سال جاري در سه شهر بجنورد، اسفراين و شيروان در خراسان شمالي خبر داد و افزود: از اين تعداد؛ دو ايستگاه مطالعه در بجنورد، دو ايستگاه در اسفراين و دو ايستگاه مطالعه نيز در شيروان با مشاركت دستگاه ها و نهادهاي مختلف راه اندازي خواهد شد.

وي با يادآوري اينكه در سال گذشته نيز چهار ايستگاه مطالعه در بجنورد در محل بيمارستان تامين اجتماعي، شعبه مركزي بانك مهر اقتصاد، دانشگاه بجنورد و شعبه مركزي بانك صادارت افتتاح شد، اظهار داشت: طرح احداث ايستگاه مطالعه در حال حاضر تنها براي شهرهاي بالاي 50 هزار نفر اجرا مي شود و براي راه اندازي هر ايستگاه نيز حدود 50 ميليون تومان اعتبار مورد نياز است.

رحيمي با بيان اينكه ایستگاه مطالعه طرح ملی نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای مطالعه مفید و توجه به منویات مقام معظم رهبری است، عنوان كرد: در ایستگاه های مطالعه هر فرد می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و حداکثر پس از پانزده روز به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه‌هاى عمومى تحت پوشش نهاد کتابخانه‌هاى عمومى بازگرداند.

به گفته وي ایستگاه مطالعه در واقع آوردن کتابخانه به فضای تردد مردم با ۱۵ عنوان کتاب مفید در قفسه ها بوده و اين سازه ها نيز به گونه اي طراحي شده اند كه در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده تعبیه شده است.

اين مسئول با اشاره به اينكه برای هر عنوان كتاب حداقل 200 نسخه کتاب در ماه به سازه شارژ می شود، تصريح كرد: بر اين اساس در هر ایستگاه ماهانه حداقل سه هزار نسخه کتاب و در یک سال نيز 36 هزار جلد کتاب با 15 عنوان توزیع خواهد شد که شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۱۰ عنوان هم کتاب مخصوص بزرگسالان است. 

کد خبر 2032784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha