۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

جامعه المصطفی العالمیه:

آیت الله رضوانی در میدان‌های علمی و سیاسی حضور فعال داشت

آیت الله رضوانی در میدان‌های علمی و سیاسی حضور فعال داشت

قم - خبرگزاری مهر: جامعه المصطفی العالمیه با صدور پیامی تأکید کرد: آیت الله رضوانی پس از سال‌ها تدریس و تدرس در حوزه علمیه قم و نجف و بهره‌مندی از محضر استادان بزرگ حوزه و حضور در میدان‌های علمی و سیاسی به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر، جامعه المصطفی العالمیه در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله رضوانی عنوان کرده است: انا لله و انا الیه راجعون، «اذا مات‌العالم‌الفقیه ثلم فی‌الاسلام ثلمه لایسدها شیء»، خبر ارتحال آیت‌الله غلامرضا رضوانی، از فقهای شورای نگهبان، موجب تأسف و اندوه شد.

در این پیام آمده است: ایشان پس از سال‌ها تدریس و تدرس در حوزه علمیه قم و نجف و بهره‌مندی از محضر استادان بزرگ حوزه و حضور در میدان‌های علمی و سیاسی به رحمت ایزدی پیوست.

جامعه المصطفی العالمیه در پیام خود بیان داشت: آیت‌الله رضوانی، سال‌ها، در عراق در محضر امام خمینی(ره) و در معیت معظم‌له بود،  مرحوم آیت‌الله رضوانی در عمر با برکت خویش عهده‌دار مسئولیت‌های متعددی در عرصه‌های گوناگون بود.

در این پیام آمده است: ‌تدریس در سطوح بالای حوزه علمیه، عضویت در دوره اول، سوم تا پنجم فقهای شورای نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، نماینده امام(ره) و مقام معظم رهبری در مسجد سیدعزیزالله بازار تهران، ‌عضویت در شورای نظارت بر اسلامی شدن بانک‌ها و ریاست دیوان عدالت اداری، مسئولیت‌های ایشان در زمان حیاتش بود.

این نهاد حوزوی در این پیام عنوان کرده است: جامعه‌المصطفی درگذشت ایشان را به استادان، طلاب و فضلای حوزه علمیه، ملت شریف ایران و بیت معظم‌له تسلیت گفته، برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه ایزدمنان مسئلت دارد.
 

کد خبر 2037152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha