۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۱

در مسجد اعظم قم؛

مراسم ترحیم آیت الله رضوانی برگزار شد

مراسم ترحیم آیت الله رضوانی برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: مراسم ترحیم آیت الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی از اعضای فقهای شورای نگهبان شامگاه یک شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که همزمان با اولین شب به خاک سپاری مرحوم آیت الله رضوانی برگزار شد آیات عظام علوی گرگانی، جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، شبیری زنجانی و نوری همدانی به همراه آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان حضور داشتند.

در این مراسم که باحضور طلاب، فضلا و مردم قم برگزار شد هم چنین آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران، حضرات آیات خرازی، شاه آبادی، احمدی فقیه یزدی و هادوی تهرانی از اساتید برجسته حوزه و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم حضور داشتند.

جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی فقهای شورای نگهبان، کرم رضا پیریایی استاندار قم، آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و اعضای دفتر مقام معظم رهبری نیز در مراسم ترحیم آیت الله رضوانی حضور داشتند.

در این مراسم که از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار شد پیام رهبر معظم انقلاب و آیت الله جنتی به مناسبت درگذشت آن عضو فقید شورای نگهبان قرائت شد.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران سخنرانی کرد.

وی در سخنان قم نقش علما را همان نقش پیغمبران و امامان دانست و گفت:این در حالی است که قرآن کریم سفره خدا و ریسمان الهی بوده و نیازمند حضور حافظ و مرزبان است.

وی ابراز داشت: علما همواره در محافظت و پاسداری از دین کوشا بوده اند و در راه خدا جهاد کرده و جان خود را برای اسلام فدا کرده اند.

امام جمعه موقت تهران افزود: آیت الله رضوانی سمت فقاهت داشت و کسی بود که مورد تایید امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مرزبانی از نظام اسلامی بود ،وی سابقه علمی و انقلابی خود را در مراحل مختلف نظام اسلامی به نمایش در آورده بود.
 

کد خبر 2037783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha