۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۱۷

هاشم نیا مطرح کرد:

کارخانه سیمان دیلمان افتتاح مي شود

کارخانه سیمان دیلمان افتتاح مي شود

رشت - خبرگزاری مهر: نماينده عالي دولت در گيلان از افتتاح پروژه سیمان دیلمان در چهارمين دوره سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کيهان هاشم نيا ظهر شنبه در نشست با فرمانداران استان افزود: کارخانه ذوب آهن، سيمان ديلمان، 15 هزار واحد مسکن مهر و کارخانه کاشي خزر از طرح هاي پيشنهادي براي افتتاح در اين دوره از سفر است.

وي همچنین افتتاح مجموعه تصفيه خانه لاهيجان، ترمينال رشت، ساختمان مديريت بحران، شبکه آب رساني كشاورزي در حوزه شفارود، پلرود و سفيدرود، کلنگ زني بنادر، استحصال ماهي از نخستين طرح پرورش ماهي در قفس را از ديگر پروژه هاي آماده افتتاح در چهارمين سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به گيلان اعلام کرد.

نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به آمادگي گيلان براي استقبال از رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان گفت: مشکلات و مسائل استان در دو کارگروه توسعه کشاورزي و معادن مطرح و براي رفع آنها تصميمات لازم اتخاذ مي شود.

وي تقاضاي ايجاد صنايع معدني، بهره برداري از دو معدن مهم استان يعني استفاده از رسوبات به ميزان يک ميليارد و 300 ميليون مترمکعب در تالاب انزلي و 700 ميليون متر مکعب پشت سد منجيل را از موضوعات قابل طرح در کارگروه توسعه معادن استان عنوان کرد.

هاشم نیا ادامه داد: تقاضاي ايجاد صنايع تبديلي، تاسيس شهرک سلولزي براي تبديل کاه، آزولا، بامبو و ني به محصولات صنعتي مانند کاغذ از پيشنهادات مهم جلسه کارگروه توسعه کشاورزي است.

وي پيشنهاد ايجاد يک هزار قفس پرورش ماهي، اجازه پرورش ماهي در آب هاي آزاد منابع طبيعي و تالاب با عمق بيش از دو متر شامل صومعه سرا ، رشت و انزلي و لايروبي تالاب در عمق کمتر از 8/1 متر و سد خاکي براي 300 هکتار از اراضي ديلمان را از ديگر موضوعات قابل طرح در کارگروه کشاورزي عنوان کرد.

استاندار گیلان گفت: محمود احمدی نژاد و هیئت همراه هشت صبح چهارشنبه این هفته وارد فرودگاه رشت می شوند .

وی یادآور شد: وزرا، معاونان و نمايندگان تام الاختيار رئيس جمهوري با سفر به شهرستان ها مصوبات سفرهاي قبل و پيشنهادات فرمانداران را پيگيري خواهند کرد.


 

کد خبر 2041845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha