۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۸:۰۲

احمدی نژاد در هریس خبر داد:

اعطای وام مسکن به زوج های جوان در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

اعطای وام مسکن به زوج های جوان در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

تبریز- خبرگزاری مهر: رئيس جمهور گفت: طبق توافقي كه انجام شده، قرار است در روستاها و مناطق زلزله زده به هر زوجي كه در سال 92 اقدام به تشكيل خانواده مي كند نيز وام براي ساخت مسكن اعطا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود احمدي نژاد عصر امروز يكشنبه در ادامه برنامه هاي چهارمين سفر هيات دولت به آذربايجان شرقي، در جمع مردم روستاي شهرك پايين بخش خواجه شهرستان هريس گفت: سال گذشته كه زلزله منطقه وسيعي را در آذربايجان شرقي تحت تاثير خود قرار داد و منجر به تخريب كامل 10 هزار خانه و آسيب به 20 هزار خانه شد، بسياري تصور نمي كردند كه اين منطقه با همت مردم و پشتيباني دولت دوباره آباد شود، اما خدا را شكر كه با همت مردمان اين مناطق و كمك و ياري كامل دولت امروز خانه هاي مردم بازسازي شده است.

رئيس جمهور تصريح كرد: همه مسئولان در دولت و دست اندركاران در بازسازي مناطق زلزله زده در خدمت مردم اين مناطق هستند و در وهله بعد بايد در جهت سر و سامان دادن به خيابانها، كوچه ها، ايجاد فضاي سبز و سالن هاي ورزشي در اين مناطق كار انجام شود.

احمدي نژاد ادامه داد : طبق توافقي كه انجام شده، قرار است در روستاها و مناطق زلزله زده به هر زوجي كه در سال 92 اقدام به تشكيل خانواده مي كند نيز وام براي ساخت مسكن اعطا شود.

رئيس جمهور ضمن قدرداني از تلاش ها و كمكهاي مردم اين منطقه در جهت بازسازي مناطق زلزله زده اظهار داشت: مردم آذربايجان مردماني مومن و انقلابي هستند كه پاي عزت و استقلال ايران ايستاده اند. در حادثه زلزله هم همه اين مردم پرشور به صحنه آمده و با كار و تلاش خود مناطق زلزله زده اين استان را بهتر از قبل بازسازي كرده و جواب بدخواهان ملت را دادند.

وی افزود: اگر روحيه همدلي و كار و تلاشي كه در بازسازي مناطق زلزله زده آذربايجان شرقي به صحنه آمد در همه كشور جاري شود، مي توانيم به سرعت كشور را ساخته و آباد كنيم.

رئيس جمهور با تقدير از بنياد مسكن انقلاب اسلامي و تلاش هاي اين بنياد در جهت بازسازي سريع مناطق زلزله زده اضافه كرد: در روند بازسازي مناطق زلزله زده در استان آذربايجان شرقي يك ركورد بين المللي در اين زمينه به ثبت رسيد.

احمدي نژاد همچنين با تقدير از مسئولان استاني نيروهاي هلال احمر، وزارت بهداشت، اورژانس و نيروهاي وزارت نيرو و نفت در جهت كمك به حادثه ديدگان و بازسازي مناطق زلزله زده گفت: همه نيروها دلسوزانه در صحنه حاضر شده و انقلابي، سريع و مردمي تلاش كردند.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه الگوي بازسازي در مناطق زلزله زده در حقيقت الگوي ساختن ايران است، ادامه داد: اگر در توليد، عمران و آباداني به گونه اي كه در اين مناطق كار و تلاش صورت گرفت، فعاليت شود و همه دست به دست هم بدهند، هيچ مشكلي در كشور روي زمين نخواهد ماند.

وی افزود: حادثه زلزله در آذربايجان شرقي در كنار خسارت و تلفات جاني ناراحت كننده، در واقع عنايتي از سوي خداي متعال براي سرفرازي دولت و ملت ايران و ارائه راهي براي رسيدن به پيشرفت در برابر اين ملت بود.

رئيس جمهور با بيان اينكه امروز شياطين و دشمنان نمي خواهند اجازه دهند كه ملت ايران پيشرفت كند، تصريح كرد: دولت با افتخار در خدمت مردم است و همواره خواستار رسيدن ملت ايران به پيشرفت بوده، اما دشمنان در داخل و خارج از كشور با يكديگر هماهنگ بوده و قصد دارند در برابر پيشرفت ملت ايستادگي كنند، به آنها پيشنهاد مي كنيم، اكنون كه نتوانستيد با اقدامات خود عليه ملت ايران كاري انجام دهيد بياييد و در كنار ملت باشيد.

احمدي نژاد تاكيد كرد: بطور حتم ملت ايران راه انقلاب را تا آخر خواهند رفت و دشمنان خود را از هر اقدامي عليه پيشرفت خود مايوس مي كنند.

کد خبر 2042558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha