۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۹:۰۳

فاز اول طرح انتقال آب زرینه رود به دشت بناب بهره برداری شد

فاز اول طرح انتقال آب زرینه رود به دشت بناب بهره برداری شد

بناب - خبرگزاری مهر: همزمان با دور چهارم سفر هیئت دولت به استان آذربایجان شرقی، بهره برداری از پروژه آبرسانی محل زرینه رود به دشت بناب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مدیر امورآب منطقه ای شهرستان بناب درخصوص مشخصات این پروژه گفت: آبرسانی به دشت بناب از محل زرینه رود جزو مصوبات دوراول سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بود که درسال 1385 تصویب و عملیات اجرایی آن از سال 1386 آغاز شد.

یونس آقاپور افزود: با اجرای فاز اول این طرح نزدیک به 700 هکتار از اراضی شهرستان بناب تحت پوشش قرار گرفت و هم اکنون فاز اول این طرح از 100 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گفته وی تاکنون 5/49 درصد از مجموع طرح اجرا شده که تا پایان سال1391 بالغ بر 130 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر امور آب منطقه ای بناب همچنین اظهارداشت: برای تکمیل این طرح که تا پایان سال 1395 مورد بهره برداری قرارخواهدگرفت، 230 میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

وی تصریح کرد: این پروژه با کانال بتنی بطول 9/6 کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت5/2 مترمکعب درثانیه و باخط انتقال بطول9 کیلومتربا خاکریزی400 هزارمترمکعب اجراشده است.

آقاپور در خاتمه این طرح را یکی از طرحهای حیاتی منطقه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه شوری چاههای آب کشاورزی منطقه را تهدید می کند، قطعاً با اجرای این طرح شاهد تحول عظیمی دربخش کشاورزی منطقه خواهیم بود و از پیشروی آب شور درمنطقه جلوگیری خواهد کرد.

کد خبر 2042580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha