۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۰۲

ابوترابی: نخبگان باید در مدیریت اجرایی کشور سهیم باشند

ابوترابی: نخبگان باید در مدیریت اجرایی کشور سهیم باشند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبری بر حضور علایق و سلایق سیاسی مختلف در انتخابات، اصلاح سیاست های مدیریتی دولت را با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه در مدیریت اجرایی کشور، ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد حسن ابوترابی فرد در نشستی که با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه امیر کبیر  برگزار شد، بر لزوم اتخاذ مدیریت راهبردی و تصمیم گیری با نگاه دقیق به اسناد بالادستی به خصوص برنامه پنج ساله تاکید کرد.  

وی با انتقاد از بالا رفتن نرخ بیکاری، بی ثباتی ارزی و سقوط ارزش پول ملی اظهار داشت: باید سیاست های درستی برای اجرای برنامه پنج ساله توسعه اعمال شود و مدیریت مبتنی بر برنامه ریزی در کشور نهادینه شود.
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در کشور و همکاری و هماهنگی میان قوای سه گانه  گفت: کسانی که در جامعه برخلاف وحدت حرکت کنند کشور را دجار چالش می کنند.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا توجه به گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق را ضروری دانست و افزود: بنده حدود ربع قرن است که از نزدیک در دانشگاه ها حضور داشته ام و با اساتید و دانشجویان آشنا هستم. در این مدت همواره راوبط مدیریت اجرایی با دانشگاه یک رابطه تزیینی بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: این در حالی است که دستگاه اجرایی باید بالاترین درجه تعامل را با نخبگان و دانشگاه ها داشته باشد و نخبگان باید در مدیریت اجرایی کشور سهیم باشند.

ابوترابی با اشاره به چالش های اقتصادی کشور گفت: با ارتقا و بهبود بهره مندی از خرد جمعی می توان بر بسیاری از مشکلات اقتصادی فایق آمد.

وی همچنین برای برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور به بسیج همه ظرفیت ها برای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: تولید ثروت مهمترین مسئله دولتمردان نبوده و بیشترین تلاش آنها در جهت فروش نفت و ارائه خدمات بعضا غیر ضروری بوده است.  

وی با اشاره به اینکه دوران تولید مبتنی بر مواهب الهی به سر رسیده است خاطر نشان کرد: باید بر اساس الگوهای علمی به تولید نگاه کرد و از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش تولید استقاده کرد و از توان خلاقیت و ابتکار این شرکت ها برای مدیریت کشور بهره برد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به نظر بنده با رعایت انضباط مالی و حمایت از بخش خصوصی می توان هزینه های کشور را مدیریت کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست اساتید دانشگاه امیر کبیر به بیان پرسش هایی از حجت الاسلام ابوترابی پرداختند. در پایان این نشست با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت وی پایان پذیرفت.
 

کد خبر 2044353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha