۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰

ابوترابی در جمع خبرنگاران:

نتیجه ائتلاف 5 گانه هفته آینده مشخص می شود/ معرفی کاندیدا از طرف دولت به مصلحت نیست

نتیجه ائتلاف 5 گانه هفته آینده مشخص می شود/ معرفی کاندیدا از طرف دولت به مصلحت نیست

محمد حسن ابوترابی با تاکید بر اینکه اعضای ائتلاف 5 گانه به نتیجه ائتلاف پایبند خواهند بود از اعلام نتیجه این ائتلاف در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد حسن ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح روز جمعه در حاشیه دیدار با جمعی از اساتید برجسته دانشگاههای تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار ائتلاف 5 گانه، گفت: تا این تاریخ کاندیدای ائتلاف مشخص نشده است . ممکن است تا روزهای آینده و با دریافت نظرسنجی ها به سمت یک نگاه واحد حرکت کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا هر 5 کاندیدا به نتیجه ائتلاف پایبند خواهند ماند و نتیجه ائتلاف چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت:  در مذاکراتی که داشتیم توافق بر این بوده که اعضا بر نتیجه ائتلاف پایبند باشند. فکر می کنم در طول هفته آینده به نتیجه برسیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا از نتیجه نظرسنجی ها خبر دارید گفت: بی اطلاع نیستم اما شایسته است که مراجع رسمی نتایج را اعلام کنند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این سئوال که اگر شما در ائتلاف 5 نفره به عنوان کاندیدای نهایی انتخاب نشوید آیا از مجموعه کناره گیری خواهید کرد؟ گفت: هدف ما این است که برای رسیدن به یک اجماع مطلوب به سمت یک نظر واحد برویم.

محمد حسن ابوترابی  در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه موضع شما نسبت به ائتلاف سه گانه و سایر کاندیدای اصولگرا چیست و آیا ممکن است برای رسیدن به وحدت با آنها هم مذاکراتی داشته باشید گفت: هدف این است که با توجه به فضای پیش رو و رقابتی که شکل خواهد گرفت و با توجه به مرجعیت دو نهاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و روحانیت مبارز با اصولگرایان به یک نگاه مطلوب برسیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که آیا به نظر شما با ورود آقای هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات در چینش کاندیداها تغییری خواهد کرد گفت: به طور طبیعی رویدادهایی که محقق می شود در نحوه تصمیم گیری برای حضور کاندیداها نقش خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره احتمال معرفی کاندیدای از طرف دولت نیز گفت : دولت مجری انتخابات است و برای اینکه مجری به شایستگی این وظیفه را به سامان برساند و خود را از نقدهای دیگران و اتهامات مصون بدارد اقتضا می کند کاندیدا نداشته باشد.

محمد حسن ابوترابی  در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که آیا برای انتخاب اعضای کابینه مقید هستید که حتما از چهره های اصولگرا استفاده کنید  یا ممکن است از چهره های مختصص و با تجربه اصلاح طلب نیز در کابینه خود بهره ببرید گفت: بنده نگاهم کاملا معطوف به شایسته سالاری با در نظر گرفتن شاخص هایی چون میزان تعهد، باور و اعتقاد به مبانی انقلاب، اسلام ، قانون اساسی ، امام و رهبری است.

وی تاکید کرد: بسیاری از خط کشی های موجود را در راستای این اصول و چارچوب ها نمی دانم.

کد خبر 2045963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha