۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶

از فردا و با حضور هفت نماینده ایران؛

مسابقات جهانی تنیس روی میز آغاز می‌شود/ رقابت 803 ورزشکار برای 20 مدال

مسابقات جهانی تنیس روی میز آغاز می‌شود/ رقابت 803 ورزشکار برای 20 مدال

پنجاه و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از روز دوشنبه با حضور هفت بازیکن ایران در دو بخش مردان و زنان و نمایندگان 128 کشور دیگر آغاز می‌شود تا پس از هشت روز رقابت مشخص شود بیست مدال طلا، نقره و برنز در نظر گرفته برای نفرات برتر، سهم کدام یک از پینگ‌پنگ‌بازان شرکت کننده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان برای آخرین‌بار در سال 2001 به صورت همزمان در هفت بخش  انفرادی مردان و زنان، دوبل مردان و زنان، تیمی مردان و زنان و میکس دوبل برگزار شد اما پس از آن با تصمیم مسئولان جهانی، رقابت‌های تیمی از پنج بخش دیگر مجزا شد و برگزاری آن به سال‌های زوج موکول شد. برگزاری رقابت‌های انفرادی، دوبل و میکس دوبل هم به سال‌های فرد اختصاص یافت.

اولین‌باری که مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در بخش‌های انفرادی، دوبل و میکس دوبل و جدا از بخش تیمی برگزار شد، سال 2003 بود که پاریس میزبانی آن را بر عهده داشت. شهری که پنجاه و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی هم در آن برگزار خواهد شد.

این دوره از مسابقات از روز دوشنبه آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. 803 ورزشکار از 129 کشور برگزار کننده این دوره از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان هستند که در ورزشگاه سی هزار نفری برسی پاریس برگزار می‌شود. در بخش مردان 452 ورزشکار حضور دارند و 351 بازیکن نیز رقابت‌های بخش زنان را برگزار خواهند کرد.

این در حالی است که تاکنون 32 بازیکن با وجود اعلام آمادگی اولیه، انصراف خود را از شرکت در این مسابقات اعلام کرده‌اند مانند "پائول درینخال" انگلیسی که رنکینگ 101 جهان را در اختیار دارد و نفر اول تیم ملی کشورش هم محسوب می‌شود. در مقابل هستند بازیکنانی که حضور بی وقفه خود در این مسابقات را حفظ کرده‌اند مانند "زان میشل سیو" بلژیکی که برای بیست و دومین‌بار در این رقابت‌ها شرکت خواهد داشت.

در هر صورت رقابت پینگ‌پنگ‌بازان شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان از فردا و بر اساس قرعه کشی انجام شده آغاز می‌شود. نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، مهران احدی، حمیدرضا طاهرخانی، ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که آخرین اردوی آماده سازی خود را در مجارستان سپری کردند و از بوداپست راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در پاریس شدند.

بانوان پینگ‌پنگ‌باز ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دو سه دوره رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال‌های متمادی در این رقابت‌ها شرکت نداشتند تا ا ینکه سال 2006 برای نخستین‌بار در مسابقات جهانی آلمان حضور پیدا کردند. آنها این‌بار با هدایت سیما لیموچی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردند و ابراهیم علیدخت هم هدایت تیم مردان را بر عهده دارد.

در دوره پیشین مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان به جز نیما عالمیان که در مرحله مقدماتی حذف شد، دیگر نمایندگان ایران یعنی نوشاد عالمیان، افشین نوروزی، محمدرضا اخلاق‌پسند و میدیا لطف الله نسبی از این مرحله بالا آمدند. البته در این میان فقط نوشاد عالمیان وارد جدول اصلی (128 نفره) مسابقات شد اما در نخستین دیدار خود در این مرحله مقابل نماینده‌ای از کرواسی شکست خورد و از دور بازی‌ها کنار رفت.

به واقع این بزرگترین موفقیتی است که نمایندگان ایران طی ادوار مختلف شرکت در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از آن خود کردند اما نوشاد عالمیان که رنکینگ 51 جهان را در اختیار دارد امسال در سیدبندی مسابقات، سید 35 بازی‌ها را به خود اختصاص داد و از حضور در مرحله مقدماتی معاف شد. این برای نخستین‌بار در طول تاریخ است که یک پینگ‌پنگ‌باز ایرانی از شرکت در مرحله مقدماتی مسابقات جهانی معاف شده است. ضمن اینکه پیش از انقلاب اسلامی و در یکی از ادوار مسابقات جهانی که شرکت کنندگان کمی داشت، نمایندگان ایران در بخش تیمی نهم شدند.

در هر صورت پنجاه و دومین دوره مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان از فردا آغاز شده و تا 30 اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت تا مشخص شود صاحب مدال‌های توزیع شده در این دوره از رقابت‌ها چه کسانی هستند. 5 مدال طلا، 5 نقره و 10 برنز برای نفرات برتر شرکت کننده در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2047831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha