۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

نخستین تصفیه خانه آب آشامیدنی مازندران به بهره برداری رسید

نخستین تصفیه خانه آب آشامیدنی مازندران به بهره برداری رسید

رامسر- خبرگزاری مهر: همزمان با دور چهارم سفر استانی رئیس جمهور به مازندران و با حضور وزیر بهداشت نخستین تصفیه خانه آب شرب مازندران که آب آشامیدنی رامسر، کتالم و سادات شهر را تأمین می کند ، به بهره برداری رسید .

به  گزارش خبرنگار مهر، وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این پروژه گفت: رامسر از زیباترین شهرهای کشور است که متأسفانه در بخش زیرساخت آب و فاضلاب با مشکل روبروست که در این راستا دولت باید توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد. 

دکتر طریقت منفرد افزود: خوشبختانه فاز اول تصفیه خانه رامسر با تلاش کارکنان صنعت آب استان به بهره برداری رسید و امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت این تصفیه خانه ، مشکل آب شرب منطقه بطور کامل حل شود.

وی اضافه نمود : موضوع اصلی سفر هیأت دولت به مازندران  ، اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و تلاش می کنیم تا برای حل مشکلات استان مصوباتی نیز داشته باشیم.

در ادامه مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران گفت: تصفیه خانه آب شرب رامسر، کتالم و سادات شهر در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع برای تأمین آب به میزان 415 لیتر  در افق طرح ، احداث شده که امروز فاز اول آن با تصفیه آب به میزان 130 لیتر در ثانیه و اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مهندس محمدتقی حسین زاده افزود: برای اتمام این پروژه 100 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است که  در صورت تأمین آن تا چند ماه آینده از کل ظرفیت تصفیه خانه استفاده خواهد شد و مشکل آب آشامیدنی مردم رامسر ، کتالم و سادات شهر مرتفع می گردد.

وی با بیان اینکه مازندران میزبان گردشگران زیادی در فصول مختلف  است، یادآور شد: از نظر تأمین آب شرب و دفع بهداشتی فاضلاب دراغلب شهرها بخصوص شهرهای ساحلی با مشکل مواجه هستیم. مهندس حسین زاده با بیان اینکه برای آب و فاضلاب مازندران از بدو تأسیس تا کنون 315 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است ادامه داد: از این میان 273 میلیارد تومان اعتبار در دولت های نهم و دهم به مازندران اختصاص یافت که این رقم نشان از توجه ویژه دولت های مذکور به استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای مدیریت بخش آب و فاضلاب کافی نبوده و باید به این مجموعه توجه بیشتری شود .

در این مراسم زرودی فرماندار رامسر ضمن تشکر  از اقدامات صورت گرفته، مشکلات موجود را مطرح و از وزیر بهداشت درخواست نمود تا مشکلات منطقه در جلسه هیأت دولت بررسی تا برا ی رفع آنان اقدامات مناسبی صورت گیرد.

کد خبر 2050365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha