۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۲۴

رهگیری محصولات شیلاتی از زمان صید تا سفره مردم

رهگیری محصولات شیلاتی از  زمان صید تا سفره مردم

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر بهبود کیفیت و فراوری سازمان شیلات ایران گفت: محصولاتی شیلاتی از زمان صید و تولید تا سر سفره مردم رهگیری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی گلشاهی ظهر شنبه در جلسه مشترک دامپزشکی و شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در برنامه های چهارم و پنجم توسعه افزایش داشته است گفت: افزایش سرانه مصرف آبزیان باید همراه با افزایش مراقبت ،بهداشت و سلامت آبزیان در جهت رشد سلامت فراوردهای شیلاتی برای مصرف کنندگان باشد.

گلشاهی در ادامه افزود: در بستر های غیر بهداشتی امکان انجام کار بهداشتی نیست و ایجاد زیر ساخت های بهداشتی از اهم الزامات اجرای این طرح بزرگ است.

ارائه کد بهداشتی موقت برای شناور  های سنتی استان هرمزگان یک ضررورت است

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه این جلسه گفت: ارائه کد بهداشتی موقت برای شناور  های سننتی استان هرمزگان در راستای رهگیری محصولات شیلاتی و اجرای طرح طرح تضمین کیفیت آبزیان یک ضرورت است.

قدرت میرزاده در ادامه افزود:برای ورود صید از بنادر صیادی مجاز و بهداشتی لازم است که تنها به افرادی اجازه حمل و نقل داده می شود که فاکتور حمل و نقل از اتحادیه های صیادی داشته باشند.

وی گفت: کد رهگیری و اجرای طرح نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است و نباید جامه صیادی را با فشار ابزای مجبور به اجرای این طرح کرد چراکه اطلاع رسانی و تشویق نتیجه بهتری را همواره در استان داشته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه افزود اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان نیازمند استاندارد سازی بنادر استان و همچنین شرایط این بنادر است که انجام این مهم نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپز شکی کشور هدف از اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان را تولید فراورده های شیلاتی سالم،تضمین سلامت آبزیان و کیفیت فراورده های شیلاتی و ژیشگیری از تولید ،توزیع، عرضه و مصرف فراورده های شیلاتی نا سالم خواند.

محسن مشکوة در ادامه افزود: این طرح همه زنجیره های تکثیر،پروزش،صید،توزیع ، فراوری حمل ونقل و عرضه آبزیان را مصرفی انسان را در بازار داخلی در بر میگیرد.

 

 

کد خبر 2052116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha