۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵

نامه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران به روسای 3 قوه

نامه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران به روسای 3 قوه

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران طی طوماری خواستار حمایت بیشتر روسای قوای 3 گانه مجریه، مقننه و قضاییه از احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران به دور از توصیه ها و فضای سیاسی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نامه که خطاب به دکتر علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی، آیه الله صادق آملی لاریجانی - رئیس قوه قضاییه و دکتر محمود احمدی نژاد - رئیس جمهوری اسلامی آمده است:

"در تمام کشورهای جهان دانشگاهها از جایگاه ویژه ای در مسیر توسعه برخوردار بوده و همواره تلاش شده است تا با تکریم دانشگاه و دانشگاهی نخبگان را به سمت تحصیل و تولید علم و توسعه دانش سوق دهند. هویت، سبقه، سابقه و قدمت در دانشگاههای جهان نمادی از تاریخ و پیشینه  کشورها محسوب شده و جوامع همواره به قدمت مراکز علمی خود به عنوان شاهدی بر حضور علمی در تاریخ افتخار می کند. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، توسعه کمی و کیفی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را سرلوحه کار خود قرار داده و تمام سیاستهای اتخاذ شده طی سالهای گذشته نیز مبین همین مطلب است. در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه دو سال قبل، سیاست نادرستی در خصوص انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران به اجرا گذاشته شد که موجبات تعجب همه اندیشمندان، صاحبنظران و فرهیختگان کشور را فراهم آورد، که به لطف خداوند متعال، حمایت دولت، اهتمام اعضای هیات علمی و کارکنان آن دانشگاه و پیگیری های وزیر بهداشت، این سیاست و تصمیم نادرست اصلاح شد و مجددا دانشگاه علوم پزشکی ایران احیا و به فعالیتهای خود در عرصه تولید دانش و خدمات سلامت در کشور ادامه داد.

در بخش دیگری از این نامه یادآور شده است: در ایام اخیر متاسفانه شاهد برخی اقدامات و اظهارنظرهای نادرستی هستیم که موجبات توهین به ذی نفعان اصلی و اساتید و کارکنان این دانشگاه و اختلال در روند این اقدام ارزشمند را فراهم می آورد.

در ادامه این نامه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرده اند: با عنایت به سبقه و سابقه شما در حمایت از دانشگاه و دانشگاهیان، تاکید و حمایت مجدد حضرتعالی از این اقدام علمی و قانونی موجبات استمرار نشاط و شادابی و انگیزه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني ايران به عنوان يكي از دانشگاههاي تيپ 1 و مادر كشور و ترویج تفکر مدیریت مبتنی بر احترام و حرمت نهادن به نظرات اعضای هیات علمی دانشگاهها و دستاوردهای انان را فراهم می آورد . مشتاقانه منتظر حمایت مجدانه ان مقام هستیم."

کد خبر 2055517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha