۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۱

یک نماینده مجلس در موافقت با دولت:

درآمد 50 هزار میلیارد تومانی اجرای هدفمندی را متوقف می کند

درآمد 50 هزار میلیارد تومانی اجرای هدفمندی را متوقف می کند

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دفاع از پیشنهاد درآمد 80 هزار میلیارد تومانی دولت در هدفمندی یارانه ها گفت: تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر درآمد 50 هزار میلیارد تومانی از هدفمندی در سال 92 به نوعی توقف در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است .

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس در دفاع از پیشنهاد درآمد  80 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها گفت:  با مصوبه کمیسیون تلفیق میزان پرداخت به  مردم کاهش می یابد و با تغییراتی که در قیمت دلار مواجه هستیم و همچنین کاهش ارزش ریال را در پی داشته است قیمت حامل های انرژی به میزانی است که  مصرف افزایش یافته و قاچاق نیز زیاد می شود.

وی  ادامه داد: با تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق نمی توانیم به تولید کمکی کنیم کشور ما شرایط خاصی دارد که نمی توانیم آن را انکار کنیم و حتماً تصمیمات درباره هدفمندی یارانه ها در نظام اقتصادی و  معیشتی مردم تاثیرگذار است.

ندیمی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها اجرایی شد و از آن به شجاعت یاد کردند گفته شد رانت ها کاهش می باد و مصرف کنترل می شود الان باید ببینیم کجا هستیم.

وی ادامه داد: من معتقدم دولت در مرحله اول اجرای هدفمندی گام دوم را هم برداشت و آنچه بین مردم توزیع شد بازتوزیع درآمد حاصل نبود.

نماینده لاهیجان ادامه داد: هم اکنون به دلیل شرایط قیمت قاچاق باز هم به دوران قدیم بازگشته است و مصرف افزایش یافته است.

ندیمی گفت: رهبری به کرات در این باره صحبت کردند  و تاکید داشتند نه نظر دولت و نه توقف هدفمندی یارانه ها اما آیا  این تصمیم کمیسیون  تلفیق به نوعی توقف اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیست؟

به گزارش مهر نمایندگان پس از استماع سخنان موافق و مخالف و پیشنهاد درآمد 80 هزار میلیارد تومانی مخالفت کردند.

کد خبر 2055895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha