۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۴۰

در مجلس مطرح شد/

جامعه کشش افزایش 300 درصدی قیمت ها را ندارد/ تاکید لاریجانی بر جلوگیری ازکاهش یارانه نقدی

جامعه کشش افزایش 300 درصدی قیمت ها را ندارد/ تاکید لاریجانی بر جلوگیری ازکاهش یارانه نقدی

سخنگوی کمیسیون تلفیق در مخالفت با پیشنهاد کسب درآمد 80 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها گفت: اگر قرار باشد درآمد هدفمندی یارانه ها به این میزان افزایش پیدا کند به طور متوسط قیمت حامل های انرژی باید 300 درصد افزایش پیدا کند اما جامعه کشش آن را ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق  در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس در مخالفت با پیشنهاد کسب درآمد 80 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها که از طرف جلیل جعفری نماینده خلخال مطرح شد گفت: طبق گزارشاتی که دولت به کمیسیون تلفیق داده درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها در سال گذشته ، 28 هزار میلیارد تومان بوده است که البته 7 هزار و 800 میلیارد تومان  از بانک مرکزی استقراض شده اما تسویه نشد و  3.5 هزار میلیارد تومان را از خزانه برداشت شده است.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق موضوعی مطرح شد که در اواخر سال 91 ، 650 میلیارد تومان از حساب دانشگاهها به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها واریز شده است بنابراین اینکه دولت می گوید درآمدها پاسخگو است از اساس اشکال دارد.

قادری ادامه داد: سناریوهای مختلفی در کیسیون تلفیق مورد بحث قرار گرفت. از طرف دیگر اگر قرار باشد درآمد هدفمندی از 28 هزار میلیارد تومان به 72 هزار میلیارد تومان برسد به طور متوسط قیمت ها باید 300 درصد افزایش یابد و تورم 20 - 30 درصد مازاد بر تورم فعلی باشد اما جامعه کشش این قیمت ها را ندارد.

نماینده شیراز گفت: این نوع افزایش هزینه های تولید همزمان با تورم، رکود را بدنبال دارد که بدترین نوع تورم است و مشکلات اقتصادی را تشدید می کند. ما هنوز فضای اقتصادی کشور را که بدنبال هدفمندی یارانه ها، نوسان قیمت دلار و ارز پیش آمد، فراموش نکرده ایم ، هم اکنون در آستانه انتخابات و استقرار دولت جدید هستیم و با درآمد 80 هزار میلیارد تومان مشکلات تشدید می شود.

قادری گفت: اجازه دهید همین وضعیت فعلی در اجرای هدفمندی یارانه ها ادامه پیدا کند و دولت بعدی سر کار بیایید و با هماهنگی بین دولت و مجلس بهتر می توانیم تصمیم بگیریم، اگر دولت بعدی دولت قانونمندی باشد تعامل بهتری حاصل می شود  و نتایج بهترین خواهیم گرفت.

لاریجانی رئیس مجلس پس از سخنان این نماینده خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق گفت: دغدغه نمایندگان درباره هدفمندی یارانه ها این است که میزان یاران نقدی کاهش نیابد به نظر می رسد در بخش هزینه ای بند مربوط به هدفمندی اشکالاتی وجود داشته باشد که بهتر است کمیسیون تلفیق بررسی کند و اصلاحی انجام دهد که دریافت نقدی مردم تغییری پیدا نکند.

کد خبر 2055917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha