۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

نماینده مجلس :

افزایش سه برابری قیمت ها رفاه مردم را به آتش می کشد

افزایش سه برابری قیمت ها رفاه مردم را به آتش می کشد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد کسب درآمد 80 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها گفت: سه برابر شدن قیمت حامل های انرژی علاوه بر افزایش تورم اقتصاد کشور و رفاه مردم را به آتش می کشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدقسیم عثمانی در جلسه نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با پیشنهاد جلیل جعفری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی مبنی بر کسب درآمد 80 هزار میلیارد تومانی دولت از هدفمندی یارانه ها بجای 50 هزار میلیارد تومان مصوبه کمیسیون تلفیق گفت: درآمد سال 91 دولت از هدفمندی یارانه ها 28 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: اگر دولت می خواست قانون را اجرا کند، باید 60 درصد این رقم را به خانوارها پرداخت می کرد در حالیکه آنچه که به مردم پرداخت شده 42 هزار میلیارد تومان بوده است یعنی قانون را زیر پا گذاشته و به دنبال آن افزایش نقدینگی رخ داده است و حتی از بودجه عمومی صرف این کار شده است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای فرزین و آقای مرادی در کمیسیون تلفیق توضیح دادند که در سال گذشته  7 هزار و 800 میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه ها از بانک مرکزی استقراض کردند این یعنی افزایش نقدینگی و افزایش پول پرقدرت و کاهش قدرت خرید مردم، همچنین نمایندگان دولت توضیح دادند که 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به خزانه بدهکار هستند، بنابراین پولی که بین مردم توزیع شده برخلاف قانون است.

عثمانی از جعفری خواست تا پیشنهاد خود را پس بگیرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اگر درآمد دولت به 80 هزار میلیارد تومان برسد قیمت حامل های انرژی باید سه برابر شود، آنوقت ما نمایندگان مردم باید جوابگو باشیم. تورم مسیر خود را طی می کند سه برابر شدن قیمت حامل های انرژی آتش زدن به اقتصاد کشور است ما در شرایط فعلی امکان افزایش سه برابری قیمت ها را نداریم.

وی خطاب به نمایندگان گفت: شما دیدید که چه بر سر مردم آمده است و دیدید که اثر یارانه 45 هزار و 500 تومانی چقدر زود از دست رفت.

عثمانی ادامه داد: ما زمانی که قانون هدفمندی را تصویب کردیم تاکید کردیم که قیمت حامل های انرژی در پایان برنامه به 95 درصد قیمت صوب خلیج فارس برسد در آن زمان قیمت بنزین هزار تومان می شد، اما الان می شود سه هزار تومان. در چنین حالتی هیچگاه به قیمت 95 درصد صوب خلیج فارس نمی رسیم .

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مجددا از جعفری خواست تا پیشنهاد خود را که مضر برای جامعه است، پس بگیرد.

وی ادامه داد: قبل از عید در دیداری که نمایندگان با رهبر انقلاب داشتند ایشان تاکید کردند که معیشت مردم را درست کنید با این پیشنهاد نه تنها معیشت مردم درست نمی شود بلکه به رفاه مردم هم آتش می زنیم درست است پولی که به مردم داده می شود اضافه می گردد اگر پول یارانه ها به هر نفر 60 هزار تومان برسد برای هر نفر 180 هزار تومان هزینه ایجاد می شود.

به گزارش مهر، پس از استماع سخنان موافق و مخالف نمایندگان مجلس با این پیشنهاد مخالفت کردند.

کد خبر 2055882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha